تیراندازی شدید بین نیروهای سرحدی پاکستان و هند

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaتیراندازی شدید بین نیروهای سرحدی پاکستان و هند
تیراندازی شدید بین نیروهای سرحدی پاکستان و هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آرامش نسبی در سرحدات مشترک پاکستان و هند، آرامی شب یکشنبه را شکست و تبادل آتش سنگین میان نیروهای سرحدی پاکستان و هند بار دیگر اوضاع این منطقه را متشنج نمود

اسپوتنیک به نقل از العالم، رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند: نوار مرزی کشمیر به عنوان خط مرزی تحت کنترل دو کشور شاهد تبادل سنگین آتش از سوی نیروها دو طرف بود. 

 پاکستان امکان جنگ هسته‌ای با هند را بعید نمی داند - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان امکان جنگ هسته‌ای با هند را بعید نمی داند

اردئ پاکستان نیز اعلام کرد: تیراندازی نیروهای سرحدی هند به بخش‌هایی از منطقه کشمیر پاکستان دو کشته و سه زخمی برجای گذاشته است.براساس این گزارش، نیروهای پاکستانی نیز در اقدامی تلافی‌جویانه، مواضع نیروهای سرحدی هندی در آن سوی خط کنترل مرزی را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا، از سال 1947 که پاکستان به استقلال دست یافت تاکنون، سایه تنش های سیاسی، امنیتب و ناآرامی های مرزی هیچ گاه از فضای روابط دو همسایه کنار نرفته و تاکنون این دو قدرت اتمی جنوب آسیا هنوز نتوانسته اند راهی برای حل تنش هایی که حدود هفت دهه است ادامه دارد، پیدا کنند.
حادثه تروریستی در کشمیر تحت کنترل هند در سال گذشته، نبردهوایی میان دو کشور و تصمیم دهلی‌نو برای لغو امتیاز ویژه منطقه جامو و کشمیر از جمله تنش ها طی ماه‌های اخیر میان پاکستان و هند به شمار می رود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала