آیا ترامپ راهی برای گریز از استیضاح خواهد یافت؟

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر آیا ترامپ به زودی به برجام باز خواهد گشت؟
آیا ترامپ به زودی به برجام باز خواهد گشت؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاوران کاخ سفید ممکن است گزینه های استراتژی را برای دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در خصوص آغاز روند استیضاح ارائه دهند.

به گزارش اسپوتنیک،کانال تلویزیونی NBC با اشاره به منابع آگاه گزارش داد که مشاوران کاخ سفید روز دوشنبه ممکن است گزینه های استراتژی را در رابطه به آغاز روند استیضاح به  دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ارائه دهند.

خاطرنشان می شود که مشاوران با در نظر گرفتن تجربه استیضاح رئیس جمهور پیشین ایالات متحده بیل کلینتون ، استراتژی احتمالی را تدوین کرده اند.

به گفته منابع ، کاخ سفید معتقد است که در شرایطی که تهدید استیضاح موجود  است ، فقط پاسخگویی قانونی و سیاسی که با دقت برنامه ریزی شده است ، می تواند به ترامپ کمک کند.

حمایت امریکایی ها از روند استیضاح ترامپ   - اسپوتنیک افغانستان
حمایت امریکایی ها از روند استیضاح ترامپ

دستیاران ترامپ درباره آنچه احتمالا در سنا رخ خواهد داد، می گویند،  این نهاد تحت رهبری جمهوری‌خواهان و رهبرش سناتور میچ مک‌کانل، نمی‌توانند به سادگی نتیجه بررسی مجلس نمایندگان امریکا را که دست اکثریت دموکرات‌هاست، نادیده بگیرند و کاری صورت ندهند؛ آن‌طور که برخی از گزارش‌ها حکایت دارد.

به گفته آنها، قوانین استیضاح در این مورد مشخص است و سوالات در گذشته پرسیده شده و پاسخ داده شده است. بر این اساس، "قوانین و فرایندها بر برپایی فوری هرگونه دادگاه استیضاح در سنای ایالات متحده امریکا تاکید دارند."

«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان امریکا بامداد شنبه شب (28 سپتامبر)   گفت که پس از انتشار مکالمه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور با همتای اوکراینی خود، اکنون افکار عمومی خواهان تحقیقات برای استیضاح اوست.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا هفته گذشته نسخه غیرمحرمانه‌ای از شکایت یک افشاگر را که به جزئیات تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی پرداخته است، منتشر کرد.

این افشاگر که از مقامات سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) است، ترامپ را متهم به تلاش برای اقناع همتای اوکراینی خود برای تحقیق درباره بایدن نامزد انتخابات و معاون رئیس جمهور سابق و پسرش «هانتر» کرده تا به انتخابات دوباره ترامپ در انتخابات سال 2020 کمک کند.

با توجه به افشای این موضوع، دموکرات ها تحقیقات استیضاح ترامپ و همچنین تلاش احتمالی دولت وی برای مبهم کردن موضوع تماس تلفنی را آغاز کرده‌اند.

پلوسی هفته گذشته پس از انتشار متن مکالمه ترامپ اعلام کرد که دمکرات‌های مجلس نمایندگان تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری آمرامریکایکا را رسما آغاز می‌کنند.​

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала