آسانژ در زندان انگلیس شکنجه می شود

© Sputnik / Justin Griffiths-Williams /  مراجعه به بانک تصاویر آسانژ در زندان انگلیس شکنجه می شود
 آسانژ در زندان انگلیس شکنجه می شود  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پدر جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس از شکنجه پسرش در زندان انگلیس خبر داد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اندیپندنت، پدر جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس به خبرنگاران گفت، پسرش در زندان انگلیس مورد شکنجه و اذیت قرار دارد.  

یادآوری می کنیم که جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس، افشاگری های را در خصوص عملیات امریکا در افغانستان و عراق منتشر و توجه جهانیان را به کشتار غیر نظامیان در این عملیات ها خواست. او همچنین موادی را درخصوص نگهداری زندانیان و شکنجه آنها در زندان گوانتانامو منتشر کرد.

واکنش ترامپ به دستگیری آسانژ - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ترامپ به دستگیری آسانژ

آقای آسانژ از جنجالی ترین چهره های رسانه یی جهان در یک دهه گذشته است. شماری افشاگری های او را کمکی به آزادی بیان و دموکراسی می دانند. ادوارد اسنودن پیمان کار سابق آژانس امنیت ملی امریکا که به اتهام افشاگری اسناد این نهاد فراریست و اکنون در روسیه به سر می برد، بازداشت آسانژ را " لحظه تاریکی" برای آزادی بیان خوانده است.

آقای آسانژ هفت سال پیش از ترس استراد و محاکمه به اتهام آزار جنسی دو زن سویدنی و  افشای اسناد محرم و طبقه بندی شده نظامی و دیپلماتیک دولت ایالات متحده امریکا به سفارت اکوادور در لندن پناه برده بود.

جولیان آسانژ، بنیان گذار سایت افشاگر ویکی لیکس اخیرا لندن بازداشت شد.

 وقتی آسانژ دستگیر شد، مقامات امیکایی یادآور شدند آنها خواهان استردادش هستند و آسانژ از درون زندانی در لندن، مشغول مبارزه با این درخواست است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала