روسیه تماس با امریکا را خطرناک خواند

© Sputnik / Ramil Sitsikov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه تماس با امریکا را خطرناک خواند
روسیه تماس با امریکا را خطرناک خواند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: انتشار متن گفت وگوی تلفنی و دوجانبه روسای جمهوری امریکا و اوکراین حاکی از این واقعیت است که دیگر مذاکره با مقامات واشنگتن در چنین شرایطی خطرناک است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن ابراز نظر در مورد انتشار متن گفتگوی ترامپ با رئیس چمهور اوکراین گفت: این اقدام امریکا (انتشار متن گفت‌وگوی تلفنی سران دو کشور) شکل روابط بین کشورها را تغییر می‌دهد و دیگر هیچ کسی به دیگری اعتماد نمی‌کند، من با خیلی‌ها هم نظر هستم که می‌گویند این اقدام تصویر روابط بین‌المللی و احتمالا شکل روابط بین کشورها و سران کشورها و دیپلمات‌ها را تغییر می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز همه می‌دانند که تماس گرفتن با واشنگتن و مذاکره و دیدار با مقام‌های این کشور خطرناک است.

تمسخر زاخارووا بر تویت بولتون درباره ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
تمسخر زاخارووا بر تویت بولتون درباره ونزوئلا

هفته گذشته رسانه‌های امریکا از افشای متن کامل مکالمه «دونالد ترامپ» با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دادند که کمی بعد در پنج صفحه منتشر شد.

دراین مکالمه،‌ ترامپ از زلنسکی خواسته بود تا تحقیقات درباره «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» رقیب انتخاباتی خود را که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز«بوریسما» در اوکراین بود، با سرعت بیشتری دنبال شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه خاطرنشان کرد که پیامدهای منفی از انتشار محتویات مذاکرات سران اوکراین و امریکا توسط واشنگتن بسیار قابل توجه است.

وی ادامه داد: هیچ شکی نیست که تلاش شد تا توجه جامعه جهانی از مسائل مورد علاقه دوطرف، منحرف شود.

 سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در جریان حضور خود در نیویورک برای تشریح سیاست‌ها و رویکردهای روسیه در عصرحاضر، برای آنکه بتواند زشت بودن انتشار مکالمه سران امریکا و اوکراین را بیان کند به درسی که مادرش در کودکی به او داده بود، اشاره کرد.

وی افزود: مادرم به من آموزش داده که خواندن نامه دیگران کار خوبی نیست و من از کودکی یادگرفته‌ام از این توصیه مادرم پیروی کنم. بویژه اینکه موضوع سخنان دو نفر مطرح است که ملت‌های دوکشور آنها را برای مقام ریاست جمهوری انتخاب کرده‌اند.

 

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: سنت‌هایی از جمله اصول دیپلماتیک وجود دارد که سطح معینی از محرمانه بودن و توافق دو طرف در این مسائل را شامل می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала