تلاش عمران خان برای رفع تنش بین ایران و امریکا

© Photo / IK / IK تلاش عمران خان برای رفع تنش بین ایران و امریکا
  تلاش عمران خان برای رفع تنش بین ایران و امریکا   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر پاکستان با توجه به تنش در روابط ایران و امریکا، گفت کسانی هستند که برخلاف میل رئیس جمهور امریکا وی را برای جنگ تحت فشار قرار می‌دهند، اما باید هرکاری برای متوقف کردن آن انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در گفتگو با شبکه سی. ان. ان در پاسخ به این که او با توجه به تنش‌های موجود میان ایران و امریکا و دیدار جداگانه اخیرش با روسای جمهور ایران و امریکا چه توضیحی درباره دیپلماسی‌های غیرعلنی در این زمینه می‌تواتند ارائه بدهد، گفت: اول این که، بسیار مهم است این درگیری میان امریکا وایران انجام نشود؛ چراکه علیرغم هر چیز دیگری، ما از یک طرف افغانستان را داریم، یعنی همین مشکل در طرفی دیگر. آخرین چیزی که می‌خواهیم، یک درگیری در طرف دیگر مرزهایمان در ایران با امریکا و عربستان و امارات است. این یک کابوس برای ما خواهد بود.

عمران خان افزود: ما در حال گذر از شرایطی هستیم که در آن کسری بودجه زیادی داشتیم. اگر قیمت نفت دوباره در اثر وقوع درگیری در منطقه بالا برود، این نه تنها ما را بلکه بر بسیاری از کشور‌های جهان اثر خواهد گذاشت و شاید هم موجب فقر خواهد شد و خدا می‌داند که تا چه وقت به طول خواهد انجامید. این خیلی خطرناک است وقتی می‌گویند که جنگی کوتاه خواهد بود.

با این حال عمران خان گفت: تمام تمایلات دونالد ترامپ برخلاف جنگ است. من می‌دانم کسانی هستند که او را برای جنگ تحت فشار قرار می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала