سفر هیجانی و عاجل جنرال‌های امریکائی و سعودی به پاکستان

© AP Photo / K.M. Chaudaryپاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال‌های آمریکائی و عربستانی روز دوشنبه به پاکستان سفر و با سرقوماندان اردوی این کشور دیدار کردند.

اسپوتنیک به نقل العالم، عمران‌خان پیش از سفر به نیویارک به عربستان رفت و با "محمد بن‌سلمان" ولیعهد این کشور دیدار کرد و یک روز پس از بازگشت نیز توقفی چندساعته در جده داشت.

وزیر دفاع پیشین امریکا: پاکستان خطرناک‌ترین کشور جهان است - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع پیشین امریکا: پاکستان خطرناک‌ترین کشور جهان است

نخست وزیر پاکستان همچنین در حاشیه نشست سازمان ملل با "دونالد ترامپ" رییس جمهوری امریکا دیدار و با وی درباره بحران کشمیر، اوضاع افغانستان، تحولات منطقه‌ای به ویژه تنش‌ها در خلیج فارس بحث و تبادل نظر کرد.

با سپری شدن یک روز از بازگشت عمران‌خان به خانه، قوماندان آمریکایی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و فرمانده نیروی زمینی عربستان سعودی با سفر به پاکستان، دیدارهای جداگانه‌ای با جنرال "قمر جاوید باجوا" فرمانده ارتش این‌ کشور انجام دادند.

روابط عمومی اردوی پاکستان امروز اعلام کرد: جنرال باجوا در دیدار جنرال "فهد بن عبدالله محمد" همتای سعودی خود درباره موضوعات مورد علاقه نیروهای مسلح دو کشور و تحولات منطقه‌ای صحبت کردند.

اهداف زرادخانه راکتی - هستوی پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان
نظامی پیشین امریکا پاکستان را خطرناکترین کشور روی زمین نامید

علاوه بر این، قوماندان اردوی پاکستان گفت: این کشور مصمم به تحکیم همکاری‌ها با عربستان در حوزه‌های آموزشی و تقویت نیروهای سعودی است.

به گزارش ایرنا بر اساس این گزارش، «اسکات میلر» حنرال آمریکایی که فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان را برعهده دارد، نیز امروز رأس یک هیأت‌ نظامی- امنیتی به شهر راولپندی پاکستان سفر کرد.

اردوی پاکستان بدون اشاره به اطلاعات بیشتر از اهداف این سفر، همکاری‌های دوجانبه و بررسی اوضاع افغانستان را محور مذاکرات جنرال باجوا با ژنرال میلر عنوان کرد.

جنرال اسکات میلر شهریور سال گذشته فرماندهی جنگ غرب در افغانستان را به صورت رسمی برعهده گرفت اما پیش از ورودش تلاش زیادی شد تا در فضای رسانه ای، او را ژنرالی کارکشته، قاطع و موفق در رشته عملیات اطلاعاتی و حملات غافلگیرانه کماندویی جا بیندازند و داستان هایی از کارنامه وی در فرماندهی مأموریت های ویژه در افغانستان، محرمانه ترین مأموریت های نظامیان آمریکایی در جهان، فرماندهی نیروهای ویژه «دلتا» و اداره تیم ششم نیروهای ویژه بحری امریکا منتشر شد اما واقعیت آن است که او کارنامه پربارتر از فرماندهان قبلی امریکا در افغانستان ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала