افشای رسوایی اخلاقی نخست وزیر لبنان

© AFP 2023 / ANWAR AMRO افشای رسوایی اخلاقی نخست وزیر لبنان
 افشای رسوایی اخلاقی نخست وزیر لبنان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر لبنان 16 میلیون دالر به حساب یک مدل در آفریقای جنوبی منتقل کرده و گویا سال‌ها پیش بین آنها روابط عاطفی و عاشقانه وجود داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، New York Timse در گزارشی فاش کرد که نخست‌وزیر کنونی لبنان در سال 2013 و هنگام بحران مالی این کشور، در یک تفریحگاه ساحلی در جمهوری سیشل، 16 میلیون دالر به یک مدل آفریقایی هدیه داده است.

سعد حریری، نخست وزیر لبنان در آن زمان هیچ پست یا سمت رسمی نداشته و هیچ تخلف قانونی مرتکب نشده اما جزئیات مربوط به روابط ادعا شده با این دختر در شرایط سخت لبنان که درگیر بحران مالی طولانی مدتی است به بیرون درز کرده است.

به نوشته این روزنامه، سعد حریری اولین مبلغ را بعد از ملاقات‌شان در تفرجگاه لوکسی در جزیره سیشل به "کاندیس وان دیر مروی" (که در آن زمان 20 ساله یعنی 23 سال جوانتر از حریری بوده) در می 2013 پرداخت کرده بود.

Премьер-министр Ливана Саад Харири - اسپوتنیک افغانستان
بازگشت سعد الحریری به لبنان

گفته می‌شود، دیر مروی در تبلیغات تجاری نوشیدنی‌های انرژی زا و لباس‌های شنا حضور داشت. در آن زمان درآمد سالانه وی از 5400 دالر فراتر نمی‌رفت اما در ماه اپریل 15 میلیون و 299 هزار و 965 دالر به حساب این دختر از یک بانک لبنانی واریز شد.

این مدل آفریقایی گفته بود، این پول هدیه بود و براساس قانون آفریقای جنوبی شامل مالیات نمی‌شد.

او در روند دادرسی‌های قضایی بعدی گفته بود، سعد حریری این پول را بی‌هیچ شرط و شروطی از طرف خودش به او اعطا کرده است.

به نوشته نیویورک تایمز، پیامی که دیر مروی از طریق ایمیل به حریری فرستاده بود شامل جزئیات حساب بانکی مخصوص انتقال پول با همراه عبارت "دوستت دارم سعد" بود.

این دختر یک خانه جدید به ارزش بیش از 10 میلیون دالر در آفریقای جنوبی خریداری کرده بود.  مقامات در آفریقای جنوبی تحقیقاتی را درباره این انتقالات مالی شروع کردند. حریری یک میلیون دالر دیگر به دختر داده بود تا هزینه‌های دادگاهی را پرداخت کند گویا دیر مروی شکایتی را علیه مقامات آفریقای جنوبی به جریان انداخته بود.

در پی انتشار این گزارش در رسانه‌های اجتماعی لبنان جنجال به پا شد، این خبر به این دلیل بسیار جنجال برانگیز شده که لبنان با وضعیت اقتصادی سختی دست و پنجه نرم می‌کند حتی شبکه المستقبل وابسته به حریری تعطیل است و حقوق کارمندان آن پرداخت نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала