بیانیه اتحادیه اروپا در سالروز قتل خاشقجی

© AP Photo / Hasan Jamaliاثرات لعنت خاشقجی بر مسابقات سپورتی در عربستان سعودی
اثرات لعنت خاشقجی بر مسابقات سپورتی در عربستان سعودی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه اروپا در سالروز قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، بر لزوم رسیدگی به عاملان و نحوه این قتل تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه که در سایت اتحادیه اروپا منتشر شده آمده است: ما امروز یاد جمال خاشقجی، روزنامه نگار محترم سعودی را گرامی می‌داریم که در محل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در دوم اکتبر 2018 کشته شد. جمال خاشقجی همچنان الهام بخش روزنامه نگاران و همکارانی است که به علت دست نوشته هایش با او در تماس بودند؛ از جمله همکارانش در موسسات اتحادیه اروپا.

بن سلمان: قتل خاشقجی تحت نظر من اتفاق افتاد  - اسپوتنیک افغانستان
بن سلمان: قتل خاشقجی تحت نظر من اتفاق افتاد

یکسال بعد از قتل او، هنوز سوالات بسیاری بی پاسخ مانده‌اند. اتحادیه اروپا بر لزوم تضمین پاسخگویی کامل همه کسانی که در این خصوص مسئول بودند و نیز بررسی معتبر و شفاف درباره نحوه کشته شدن او، همچنین روند قضایی مقتضی درباره متهمانی که محاکمه آن‌ها در ریاض جریان دارد، تاکید می‌کند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است، خبرنگاران زیادی چون خاشقجی هستند که اغلب هدف چنین حملاتی در کشورهای مختلف قرار می‌گیرند. در این مورد، اتحادیه اروپا بر تعهدات صریح خود درباره آزادی رسانه و حفاظت از خبرنگاران در سراسر جهان تاکید دارد.

سال پیش در چنین روزی جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و نویسنده مشهور تبعه عربستان سعودی برای انجام کارهای مرتبط با ازدواجش با نامزد اهل ترکیه خود، وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد و هرگز گمان نمی‌کرد چه سرنوشت شوم و هولناکی انتظارش را می‌کشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала