افزایش آمار خودکشی در میان جوانان فلسطین

© Depositphotos.com / Xalanxافسردگی را میتوان متوقف ساخت
افسردگی را میتوان متوقف ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت بهداشت فلسطین از افزایش چشمگیر آمار خودکشی ها در میان جوانان آنکشور خبر می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت فلسطین میگوید: در سال گذشته تعداد خودکشی ها در کرانه باختری رود اردن در مقایسه با سال 2017 افزایش 14 در صدی را نشان داد.

حسن حماد، کارشناس حقوق بشر فلسطین به اسپوتنیک گفت، "دلایل مختلفی در رابطه به افزایش خودکشی ها در فلسطین وجود داردو یکی از دلایل اصلی این وضعیت، بیماری های روانی، به ویژه افسردگی است.

کارشناس ابراز داشت: نوار غزه با مشکلات اقتصادی و مالی مواجه است. اینها همه عواقب بیکاری است. طبق آمار دفتر مرکزی فلسطین، سطح بیکاری در جوانان به 53 درصد می رسد و سطح فقر نیز در نوار غزه بالا است

وی گفت، کارگران معمولاً فقط نیمی از حقوق وعده داده شده را دریافت می کنند، حتی کارمندان دولتی. آنها به گونه فوری به تقاعد سوق داد ه می شوند.

و اگر شخصی وام  و یا هم مسوولیتی در برابر خانواده خود داشته باشد، از دست دادن کار خود می تواند منجر به خودکشی او شود. "

کارشناس افزود: "محاصره اسرائیل نیز تأثیرات منفی را وارد می کند.مشکلات تحرکی باعث ایجاد نارامی ها  و ناراحتی در زندگی دشوار فلسطینی ها می شود. "

به گفته وی ، اوضاع در کرانه باختری رود اردن به مراتب بهتر از نوار غزه است. در آنجا افراد بیشتر به دلیل مشکلات اجتماعی و بیماری روانی خودکشی می کنند.

رئیس گروه روانپزشکی وزارت بهداشت فلسطین پزشک ، سماح جاب ، به اسپوتنیک گفت: "جا دارد تا دوره های مربوط به سلامت روان را در بخش های دانشکده الهیات  قرار داده شود.

علمای دین باید بتوانند توصیه‌های روانشناسی را به مردم ارائه دهند و افراد را در شرایط مختلف زندگی کمک کنند. افراد افسرده اغلب برای پشتیبانی به مسجد یا معبد می آیند. طبق تحقیقات ، زندگی مذهبی به فرد کمک می کند تا با اضطراب و افسردگی مقابله کند. "

وی گفت: "در سال 2019 ، حدود 25 مورد خودکشی در کرانه باختری و 22 مورد در سال 2017 انجام شده است. از این تعداد ، 15 نفر مرد، 10 نفر زن، 17 نفر مجرد. و 8 نفر متاهل بودند این افراد عمدتا از 25-28 سال عمر داشتند و 44 در صد قربانیان را فارغ التحصیلان مکاتب تشکیل می داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала