خاکستر گاندی در هند دزیده شد

© Photo / Public domain/Elliott & Fryخاکستر گاندی در هند دزیده شد
خاکستر گاندی در هند دزیده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خاکستر مهاتما گاندی رهبر آزادی‌خواه ملی هند، در مراستم سالروز تولدش در هند به سرقت گردید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از India Today، پس از ترور محاتما گاندی رهبر آزادی خواه هند، در جنوری سال 1948 جسد وی سوختانده شد و خاکستر او در جاهای مختلف تقسیمات شد که یک بخشی از خاکستر وی در شهر «مادیا پرادیش» در موزیمی نگهداری شده بود که در روز یادبود از سالروز تولدش خاکستر وی دزدیده شد.
در عین حال گورمات سنگ، رئیس شورای ملی در بیانیه‌ای گفته است این کار کسانی انجام داده اند که در قتل گاندی دست داشته اند وی این اشخاص را نیز خائین ملت خطاب کرد.

گاندی، مخالف خشونت در افغانستان و جهان - اسپوتنیک افغانستان
گاندی، مخالف خشونت در افغانستان و جهان

گورمات افزود، اشخاصیکه این عمل را انجام داده اند پولیس باید به سرعت عمل کند تا عاملان را شناسایی و پنجه قانون بسپارند تا به سزای اعمالشان برسند.
یادآوری می‌کنیم که تاریخ 2 اکتوبر مصادف به یک صدوپنجاهمین سال‌روز تولد مهاتما گاندی شماری از مقامات افغانی و سفیر هند، در سفارت هند در کابل بزرگداشت شد.
وینای کمار، سفیر هند در کابل در بیانیه‌ای افزود که مبارزه گاندی تنها برای مردم هند نه بلکه برای تمام مردم دنیا بوده است تأثیر واقعی که حتا اکنون مشاهده میکنیم این است که او برای همه لایحه‌های جامعه هند مبارزه کرد و بخصوص کسانی که به حاشیه رانده شده بودند و یا مورد تبعیض قرار گفته بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала