ایران به حمله سایبری علیه نامزد انتخابات امریکا متهم شد

© Fotolia / Tomasz Zajdaایران به هک کردن سایت نامزد انتخابات امریکا متهم شد
ایران به هک کردن سایت نامزد انتخابات امریکا متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایکروسافت اعلام کرد که گروهی از هکر های ایرانی برای هک کردن سایت یک تن از نامزدان ریاست جمهوری امریکا تلاش داشته اند.

 به گزارش اسپوتنیک، شرکت اینترنتی مایکروسافت اعلام کرد هکرهای وابسته به دولت ایران سعی کردند حساب های مرتبط با یکی از نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده  را هک کنند.

"مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد: "اخیراً، ما شاهد فعالیت قابل توجهی از سوی گروهی بودیم که در فضای مجازی آنها را فسفر می نامیم.  این گروه تهدید واقعی را ایجاد نموده می توانند. ما معتقدیم که این گروه از ایران آمده و با دولت ایران در ارتباط است".

طی یک دوره 30 روزه در ماه های آگست و سپتامبر، این گروه در حدود 2.7 هزار تلاش برای یافتن حساب های مشتری هایمایکروسافت انجام داده و به 241 حساب، تلاش برای حمله نموده اند.

Hacker - اسپوتنیک افغانستان
حمله سایبری گسترده آمریکا به ایران

حساب های مورد نظر (هکرها) به یکی از ستادهای ریاست جمهوری امریکا، مقامات فعلی و سابق دولت امریکا، روزنامه نگارانی که سیاست های جهانی و ایرانیان برجسته ساکن در خارج از ایران را پوشش می دهند، در ارتباط بوده اند.

در نتیجه این تلاش ها، چهارحساب که با دفتر مرکزی نامزد ریاست جمهوری یا مقامات امریکایی ارتباط نداشتند.، هک شده اند."

مایکروسافت توضیح می دهد که اقدامات هکرها "از نظر پیچیدگی فنی تفاوت چندانی نداشته است".

پیش ازاین نیزشرکت مایکروسافت اعلام کرد که هکرهای ایرانی از دو سال پیش تا کنون هزاران فرد و بیش از 200 شرکت امریکایی را مورد حمله سایبری قرار داده ‌اند.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال این حملات سایبری صدها میلیون دالر خسارت به جای گذاشته است. بنا به این گزارش هکرها در این حملات موفق به حذف اطلاعات از روی رایانه ها یا سرقت آنها از رایانه های شرکت ها در عربستان، آلمان، بریتانیا، هند و امریکا نیز شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала