تحقیق در مورد دلیل حمله به اداره پلیس پاریس آغاز شد

© REUTERS / PHILIPPE WOJAZERتحقیق در مورد دلیل حمله به اداره پلیس پاریس آغاز شد
تحقیق در مورد دلیل حمله به اداره پلیس پاریس آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادستان ضدتروریسم پاریس رسیدگی به پرونده ای حمله به کارکنان پلیس مرکز شهر را که روز گذشته (پنجشنبه 3 اکتبر) صورت گرفت، آغاز نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از LCI روز پنجشنبه، یکی از کارکنان بخش انفورماتیک اداره اطلاعات پلیس پاریس، چهار نفر را با استفاده از سلاح سرد در محل کار خود کشت.

تحقیق برای یافتن انگیزه عامل حمله به اداره پلیس پاریس ادامه دارد.

حمله به اداره پلیس در پاریس رویدادی بی سابقه بود که در یکی از امنیتی ترین مکان های فرانسه رخ داد.

سه تن از کشته شدگان پلیس و یکی از آنها مامور اجرایی بود. یکی دیگر از کارمندان هم زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

حمله مرد چاقو بدست به مقر پولیس در پاریس + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
حمله مرد چاقو بدست به مقر پولیس در پاریس + ویدیو

عامل این حمله مردی 45 ساله  به نام میکائیل آرپون بود که از سال 1993به عنوان کارشناس کامپیوتر در اداره پلیس مشغول به کار بود.

کریستوف کاستانر وزیر داخله فرانسه در این باره گفت این فرد در اداره پلیس شناخته شده بود. وی با چند نفر دیگر در بخش انفورماتیک همکاری می کرد و هرگز مشکل رفتاری نداشت. وی هیچ گاه هیچ نشانه هشدار دهنده ای از خود بروز نداد. اما صبح امروز مرتکب این اقدام مرگبار شد.

قربانیان این مرد سه مرد و یک زن بودند که وی با آنها در دفتر کار و سپس راه زینه مواجه شد. این مرد پس از آنکه به مرکز ساختمان رسید توسط پلیس دیگری از پا درآمد.

پس از این حادثه منطقه ای که اداره پلیس در آن واقع شده است به طور کامل مسدود شد. انگیزه این مرد از این حمله در تحقیقات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رمی ایتز دادستان پاریس در این باره گفت ما به همراه همکارانمان در دادستانی ضد تروریست در حال ارزیابی اوضاع هستیم و به طور کامل با یکدیگر ارتباط داریم.

دو ساعت پس از این حمله , پلیس عملیات گسترده ای را در ولدوآز محل سکونت عامل حمله آغاز کرد. میکائیل آرپون در این منطقه در 35 کیلومتری پاریس ساکن بود. در بدو ورود به خانه اش برادرش مورد بازجویی قرار گرفت. او از سال 2003 در اداره اطلاعات پلیس پاریس مشغول به کار بود.

کریستوف کرپن از اتحادیه نیروهای پلیس فرانسه می گوید مهاجم مردی بود که توجه چندانی به خود جلب نمی کرد.

وی در فهرست افراد خطرناک اداره اطلاعات ثبت نشده بود. وی در سال 2014 ازدواج کرده بود و همسرش هم اکنون در بازداشت به سر می برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала