استخراج یک الماس درون الماس دیگر در روسیه

© Photo / Igor Lukjanchikov/PJSC ALROSA استخراج یک الماس درون الماس دیگر در روسیه
 استخراج یک الماس درون الماس دیگر در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یاکوتیای روسیه، یک الماس منحصر به فرد دوگانه شبیه گدی های "ماتریوشکا" در کارخانه معدن و فرآوری Nyurba استخراج شده است.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از خبر منتشره در سایت شرکت "الروس" خاطر نشان می شود که این کشف ساختار غیرمعمول دارد: در داخل الماس  یک بلور دیگر آزادانه حرکت می کند. بنابراین گفته می شود که الماس استخراج شده شبیه گدی های "ماتریوشکای روسی" است.

 به گفته کارشناسان شرکت، این نخستین الماس با چنین ساختار در تاریخ معدن الماس در جهان است. سن این آلماس می تواند بیش از 800 میلیون سال باشد. وزن این سنگ فقط 0.62 قیراط  و وزن الماس داخلی آن 0.02 قیراط است.

شرکت معتقد است که این الماس دوتایی منحصر به فرد می توانست در دو مورد تشکیل شود. فرضیه اول این است الماس که در طی فرآیند رشد، توسط یک ماده معدنی دیگر احاطه شده و سپس ماده اولی  در داخل آن حل گردیده است.

پیشتر گزارش شد که با شروع استخراج الماس‌ها از معادن روسیه، دو الماس گران بها و نادر کشف شده‌اند که یکی از آن‌ها بزرگترین الماس در کل اروپا و دیگری یکی از نادرترین الماس‌های زرد رنگ است.

الماس لیمویی رنگی کشف شده 47.61 قیراط وزن دارد و آخرین گونه از این نوع الماس است که تاکنون از تمام معادن جهان استخراج شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала