ترامپ برای لغو تحریمها علیه کوریای شمالی شرط گذاشت

© AFP 2023 / Saul Loeb ترامپ برای لغو محدودیت ها علیه کوریای شمالی شرط گذاشت
 ترامپ برای لغو محدودیت ها علیه کوریای شمالی شرط گذاشت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا گفته است که در بدل برچیدن رآکتور هسته ای کوریای شمالی از یونبن، آماده است برای سه سال محدودیت های سازمان ملل مبنی بر تهیه منسوجات و زغال سنگ را تعلیق نماید.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازTime  با استناد از منابع معتبر، ترامپ در جلسه کاخ سفید در تاریخ 1 اکتبر، هنگامی که مشاوران به وی درمورد تلاش های پیونگ یانگ برای ساخت موشک هایی که می توانست از زیر دریایی پرتاب شوند خبر دادند، ابراز علاقه نکرد.

دونالد ترامپ،  معتقد است که، مذاکرات با پیونگ‌یانگ علی‌رغم آزمایش موشکی اخیر کوریای شمالی ضروری است و این مذاکرات ادامه خواهد یافت.

براساس گزارش، در این نشست، مقامات امریکایی فهرستی از پیشنهادهایی را ارائه دادند که ترامپ می تواند در ازای رد برنامه هسته ای درمذاکرات با کیم جونگ اون مطرح کند.

ترامپ دیدار با رهبر کوریای شمالی را نپذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ دیدار با رهبر کوریای شمالی را نپذیرفت

گزارش شده است که دونالد ترامپ، توافق نموده است که در صورت موافقت کوریای شمالی برای از بین بردن تأسیسات هسته ای اصلی در یونبن و توقف تولید اورانیوم غنی شده، تحریم های سازمان ملل در زمینه صادرات منسوجات و ذغال سنگ را به حالت تعلیق درآورد.

به گفته منبع ، اگر سازمان ملل از تعلیق این تحریم ها امتناع ورزد، دولت امریکا می توانند به طور موقت رعایت این تحریم ها را به حالت تعلیق درآورند.

آزمایش موشکی اخیر کوریای شمالی، تهدیدآمیزترین آزمایش موشکی این کشور پس از مذاکرات اولیه سال 2018 با طرف امریکایی به شمار می‌رود. این مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های امریکا در ازای خلع تسلیحات هسته‌ای کوریای شمالی برگزار می‌شود.

ترامپ طبق اظهارات خود، مشکلی با آزمایشات موشکی کوریای شمالی ندارد؛ او همواره به مساعد بودن رابطه شخصی خود با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی تاکید ورزیده است.

حال مقرر شده تا مذاکرات متوقف شده واشنگتن و پیونگ‌یانگ، طی روزهای آتی از سر گرفته شود. در همین راستا تیم مذاکره‌کننده کوریای شمالی،‌ روز پنج‌شنبه وارد شهر استکهلم شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала