ساخت موتر پرنده در سیبری روسیه

© YouTube/All About AMAZINGساخت موتر پرنده در سیبری روسیه
ساخت موتر پرنده در سیبری روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آزمایشگاه فضایی، در طی چهار سال آینده اولین موتر پرنده را در سیبری روسیه میسازد.

به گزارش اسپوتنیک، در نووسیبیرسک، در چارچوب یک پروژه مشترک FPI و SibNIA به نام Chaplygin آزمایشگاه طراحی هواپیماهای امیدوار کننده تشکیل شده است که طی چهار سال آینده یک موتر پرنده را میسازند که میتوانند 50 متر از زمین پروزا کند و به مرز 15 متر ارتفاع انجام میدهد.
سرعت این موتر در یک ساعت 300 کیلومتر گفته شده است و نیز توان انتقال 500 کیلو را دارا می‌باشد.
در آغاز سال 2017 مشاور برجسته در زمینه تحقیقات فیزیکی و فنی از برنامه ریزی برای ساخت موتر پرنده اطلاع داده بود.
به گفته وی، این وسیله برای حمل کالاها و مسافرین با ظرفیت حمل یکصد تا هزار کیلوگرم طراحی شده است.
وی در عین حال تأکید کرده است که این طیاره بدون سرنشین نیست بلکه با داشتن یک سیستم کنترل خودکار، برخاستن عمودی و نشست در محوطه محدود شده با موانع و اندازه گیری 50 در 50 متر است. گفته شده است که چنین دستگاهی در عملیات نجات به کار گرفته خواهد شد.

روسیه موتر زرهی ضد بمب اتمی ساخت - اسپوتنیک افغانستان
روسیه موتر زرهی ضد بمب اتمی ساخت

قابل یادآوریست که چندی پیش الکسی رولیوف، سخنگوی مطبوعاتی نیرو های دریای سیاه روسیه اعلام کرده بود که خدمه جدیدترین کشتی کوچک راکتی «اینگوشتیا» از نووسیبیرسک برای انجام آزمایشات شناوری در دریای سیاه حرکت خود را آغاز کرد. برای خدمه کشتی، این اولین شناوری مستقل پس از ساخت و به آب انداخته شدن کشتی خواهد بود.
وی گفته بود، در جریان این آزمایشات شناوری، کار دستگاه های انرژی و فرمان، قابلیت اطمینان نیروگاه ها،مکانیزم های کمکی، سیستم ارتباطی، رهگیری، ردیابی و دیگر سیستم های تجهیز و تسلیحاتی کشتی بررسی خواهند شد.
کشتی کوچک راکتی « اینگوشتیا» هشتمین کشتی مدرنیزه شده از سلسله کشتی های «بویان-ام» است که برای نیرو های دریای سیاه روسیه ساخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала