گسترش نفوذ روسیه و نگرانی غرب در حوزه دریای سیاه

© Sputnik / Press service of the Ministry of defense of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر گسترش نفوذ روسیه و نگرانی غرب در حوزه دریای سیاه
گسترش نفوذ روسیه و نگرانی غرب در حوزه دریای سیاه 
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز تحلیلی «رند کورپوریشن» امریکایی گزارشی را زیر نام مهار روسیه در منطقه دریای سیاه منتشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، نویسندگان این گزارش، با ابزار نگرانی می نویسند که مسکو ناوگان دریای سیاه را نوسازی کرده است و قدرت نظامی خود را در منطقه جنوبی افزایش داده است.

   آزمایش کشتی جنگی «اینگوشتیا» در دریای سیاه - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش جدید ترین کشتی جنگی روسیه در دریای سیاه

به گفته کارشناس این مرکز، مقابله با « نفوذ رو به رشد روسیه» در منطقه، برای امریکا لازم است که سیستم های دفاع هوایی و سیستم های موشکی ساحلی را در رومانی و بلغارستان مستقر سازد، و این اقدامات باید شامل تمرینات گسترش ناتو و کمک نظامی به اوکراین و گرجستان باشد.

در این گزارش آمده است که روسیه در سالهای اخیر، با فعالیت بی سابقه اش در مرزهای خود را تقویت کرده است، اما ناتو این کار روسیه را «جلوگیری از تجاوز روسیه» می خواند.

در ماه اپریل، کشور عضو ناتو، به حمایت از اوکراین و گرجستان در دریای سیاه به توافق رسیده بودند، این توافق در واشنگتن در نشستی تصویب شده است.

مسکو اظهار داشت که گسترش نیروهای ناتو در شرق از غرب رهبری می شود، روسیه با اقدمات تهاجمی ناتو پاسخ خواهد داد، کسانیکه می خواهند اوکراین و گرجستان را شامل این بلوک نمایند باید عواقب آن را در نظر گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала