واکنش ترکیه به توئیتر سفارت آمریکا در انقره

© Sputnik / Ruslan Krivobok واکنش ترکیه به توئیتر سفارت آمریکا در انقره
 واکنش ترکیه به توئیتر سفارت آمریکا در انقره - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احزاب عدالت و توسعه و حرکت ملی ترکیه اقدام سفارت آمریکا در انقره در لایک کردن مطلبی که توسط عضو فراری حزب حرکت ملی ترکیه در توئیتر منتشر شده بود، را محکوم کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه با انتشار پیامی در توئیتر خود اقدام سفارت آمریکا در انقره در لایک کردن مطلبی که توسط عضو فراری فتو در توئیتر منتشر شده بود، را محکوم کرد.

در متن پیام توئیتری چلیک آمده است: "این اقدام که مربوط به وضعیت سلامتی دولت باغچه‌لی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه است، از نظر انسانی غیرقابل قبول بوده و مغایر با روابط دیپلماتیک است.

این حادثه گواه آن است که سفارت آمریکا از یک سو با تعقیب افراد بی ربط و اشتباه از واقعیت ترکیه دور شده و از سوی دیگر نشان دهنده سیاستی که در پیش گرفته اند، است.

سفارت آمریکا باید برای شناخت ترکیه به جای افراد مرتبط با گروه‌های تروریستی با اشخاصی که از قدرت تحلیل درست برخوردارند، در ارتباط باشد. شرایط انسان‌دوستانه ایجاب می‌کند که حساسیت‌های لازم را به خرج داد.''

 

از سوی دیگر عصمت بویوک آتامان، دبیرکل حزب حرکت ملی ترکیه نیز در توئیتر خود نوشت: لایک مطلب عضو متواری فتو از سوی سفارت آمریکا در ترکیه، از اقدامات دیوانه‌وار آن مجنون دهشتناک‌تر بوده و نشان دهنده یک عملیات دیگر تحت حمایت ایالات متحده است. سفارت آمریکا با این حمایت‌ها در پی تشویق دشمنان ترکیه و خائنان فتو است.

گفتنی است صبح امروز سفارت آمریکا در ترکیه با انتشار مطلبی در توئیتر خود اعلام کرد: امروز یک پیام توئيتری از حساب کاربری سفارت به اشتباه پسندیده شد. بابت این اشتباه و سردرگمی ناشی از آن عذرخواهی می‌کنیم.

این حساب توئیتری سفارت پیش از این مطلبی که توسط «ارگون بابا خان»، عضو متواری فرقه تروریستی فتو منتشر کرده بود، را لایک کرده بود.

همچنین وزارت امورخارجه ترکیه کاردار سفارت آمریکا در انقره را به دلیل لایک کردن مطلبی که توسط عضو فراری فتو در توئیتر منتشر شده بود، فراخواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала