رسانه ها: مکالمه تلفنی ترامپ و اردوغان طوری که باید پیش نرفت

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه ها: صحبت تلفنی ترامپ و اردوغان طوری که باید پیش نرفت
رسانه ها: صحبت تلفنی ترامپ و اردوغان طوری که باید پیش نرفت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از رسانه های خبری می گویند، گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ و همتای ترکیه‌ای وی در مورد عملیات برنامه ریزی شده کشورش در سوریه، آنطور که انتظار می رفت، صورت نگرفت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از NBC  گفتگوی تلفنی یکشنبه بین دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و همتای ترکی وی، رجب طیب اردوغان در مورد عملیات ترکیه در شمال شرق سوریه، انطوری که انتظار می رفت، انجام نشد.

این تماس تلفنی بعد از آن صورت گرفت که آقای اردوغان تهدید کرده بود به زودی از آسمان و زمین به شبه نظامیان کرد در مرزهای شمالی سوریه حمله خواهد کرد.رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که هدف ازاین عملیات،  ایجاد «منطقه امن» برای پناهندگان سوری در شمال سوریه است.

دونالد ترامپ نامزد مقام ریاست جمهوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
اخطار جدی ترامپ به اردوغان

اردوغان در این تماس تلفنی بر لزوم رفع تهدید ترویسم ناشی از حضور گروه‌های شبه نظامی کرد در شمال سوریه تاکید و خواهان فراهم شدن اوضاع برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان شد.

کاخ سفید روز یکشنبه و پس از مکالمه تلفنی روسای جمهوری ترکیه و امریکا اعلام کرد که ایالات متحده در عملیات ترکیه در شمال سوریه مشارکت ندارد و از این عملیات حمایت نمی‌کند.

در بیانیه کاخ سفید گفته شد که ترکیه بزودی عملیاتش را در شمال سوریه آغاز خواهد کرد. کاخ سفید می گوید نیروهای امریکایی «خلافت داعش» را شکست داده‌اند و دیگر در منطقه نزدیک به مرز ترکیه حضور ندارند.

در بیانیه‌ای که دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه پس از تماس تلفنی روز یک‌شنبه منتشر کرده، گفته شده آقای اردوغان ناخشنودی خود از موفق نبودن امریکا در عمل به توافق‌های صورت‌گرفته  برای ایجاد «مناطق امن» را، بیان کرده‌است.

اختلاف میان واشنگتن و انقره در موضوع سوریه اکنون بر سر جزئیات ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه است. دو کشور بر سر ایجاد چنین منطقه‌ای در شمال سوریه توافق دارند اما اختلاف نظر میان دو طرف بر سر جزئیات این برنامه همچنان پا برجاست. قرار است روسای جمهوری دو کشور در ماه آینده میلادی در واشنگتن با یکدیگر دیدار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала