پوتین فضانورد امریکایی را با مدال شجاعت تقدیر کرد

© Photo / Roscosmos / Oleg Kononenko پوتین فضانورد امریکایی را با مدال شجاعت تقدیر کرد
پوتین فضانورد امریکایی را با مدال شجاعت تقدیر کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه به فضانورد امریکایی نیک هایگ مدال شجاعت اعطا کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ، به فضانورد امریکایی، نیک هایگ مدال شجاعت اعطا کرد. فرمان مربوطه در پرتال رسمی اطلاعات حقوقی منتشر شده است.

فضانورد امریکایی به دلیل شجاعت در انجام صادقانه وظایف صرف نظر از شرایط خطرناک برای زندگی در حالات اضطراری در استیشن فضایی "بایکونور" به دریافت این مدال نایل شد.  

سفینۀ سیوز روسی که از ایستگاه فضایی بایکانور قزاقستان در تاریخ 11 اکتبر 2018به فضا پرتاب شده بود، قرار بود پس از سفر شش ساعتۀ فضایی این دو کیهان نورد روس کاسموس الکسی اووچینین و هایگ را به ایستگاه بین المللی فضایی برساند، اما درست 165 ثانیه پس از پرتاب به زمین برگردانده شد.

اووچینین و هایگ در 14 مارچ 2019  با پرواز جدیدی  به مدار رفتند، فضانورد امریکایی کریستینا کوک سومین عضو این پرواز شد. این کشتی صبح روز 15 مارچ به ایستگاه فضایی بین المللی لنگر انداخت. 

سه فضانورد از امریکا، روسیه و امارات متحده عربی در تاریخ سوم اکتبر جاری پس از پروازی 6 ساعته از ایستگاه فضایی بین المللی روی زمین فرود آمدند.

هزاع المنصوری نخستین فضانورد اماراتی بود که در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کرد. هرچند المنصوری فقط  8 روز در این ایستگاه اقامت داشت اما هاگو و اوچینین هر کدام به مدت 6 ماه در ایستگاه فضایی بین المللی حضور داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала