غذاهای که بر گسترش سرطان و بیماری‌های دیگر اثر می‌گذارند

© AP Photo / Susan Walshغذاهای که بر گسترش سرطان و بیماری‌های دیگر اثر می‌گذارند
غذاهای که بر گسترش سرطان و بیماری‌های دیگر اثر می‌گذارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته دانشمندان موسسه یک سازمان غیرانتفاعی امریکایی نوع غذاهای بسته‌بندی شده و فست بود که می‌خوریم می‌توانند بر رشد سلول‌های سرطانی و گسترش آنها در بدن تاثیر بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مدیکال اکسپرس، متخصصان موسسه (Silent Spring Institute) یک سازمان غیرانتفاعی در امریکا به این نتیجه رسیده اند که غذاهای بسته‌بندی شده و فست فود می‌توانند اثرات مضر برای بدن داشته باشند، زیرا آنها حاوی پرفلوئورواکتان‌سولفونیک اسید استند. غذاهای که در خانه آماده می‌شوند بیشتر مفید‌تر استند.

علائم مهم سرطان در مردان  - اسپوتنیک افغانستان
علائم مهم سرطان در مردان

در مطالعات که انجام شد ده هزار نفر شرکت داشتند. داوطلبان در مورد آنچه در طی 24 ساعت، هفت روز، یک ماه و یک سال گذشته غذا خوردند صحبت کردند. آنها همچنان برای تست مواد مختلف مربوطه به پرفلوئورواکتان‌سولفونیک اسید خون دادند.

پس از انجام مطالعات معلوم شد که کسانی که در خانه آشپزی می‌کنند به میزان قابل توجهی (PFOS) کمتر در بدن خود دارند و آنها 90 درصد محصولاتی خود را از فروشگاه‌های معمولی خریداری می‌کنند. در مقابل افرادی که غذای فست فود بیشتری مصرف می‌کردند و یا به رستورانت‌ها از جمله پیتزا فروشی‌ها می‌رفتند مقدار زیادی مواد کیمیاوی در بدن شان کشف شد. این بدین معناست که غذا‌های بسته‌بندی شده و یا فست فود با مواد آلوده می‌شوند.

پرفلوئورواکتان‌سولفونیک اسید مشخص شده است که باعث سرطان، بیماری غده تیروئید، کاهش ایمنی (مصونیت) و باعث وزن کم کردن در هنگام تولد و ناباروری می‌شود. همچنان این مواد کیمیاوی در بسته‌های پاپ‌کورن که در مایکروویو آماده می‌شوند فراوان استند.

نتیجه این تحقیقات در سایت میدکال‌اکسپرس منتشر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала