نقش روسیه در تحکیم و تضمین امنیت خاورمیانه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر نقش روسیه در تحکیم و تضمین امنیت خاورمیانه
نقش روسیه در تحکیم و تضمین امنیت خاورمیانه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیاستمدار سعودی معتقد است که ریاض برای تضمین امنیت خود و مقابله با ایران و ترکیه به حمایت روسیه نیاز دارد.

به گزارش اسپوتنیک، شهیر النهاری، سیاستمدار و کارشناس امور سیاسی عربستان سعودی میگوید با توجه به روابط پیچیده عربستان سعودی با شماری از کشورهای منطقه، به خصوص ایران و ترکیه، این پادشاهی برای تضمین امنیت خود به حمایت و همکاری روسیه نیاز دارد.

شهیر النهاری: «عربستان سعودی با توجه به وضعیت دشوار منطقه، مسئله سوریه، ایران و ترکیه، به همکاری روسیه نیاز دارد. عربستان سعودی کشوری است که از صلح حمایت میکند نه از جنگ، اما در منطقه قرار دارد که مدتهاست درگیر جنگ و مشکلات مختلف است. به همین دلیل، ریاض برای تضمین امنیت خود و خلیج فارس به حمایت مسکو نیاز دارد. روسیه – کشور ابرقدرت است و همیشه از شرکای خود حمایت میکند.»

به گفته وی، مقامات عربستان سعودی سفر قریب الوقوع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به ریاض را تاریخی میدانند و امیدوارند که این سفر سبب تقویت روابط دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گردد.

یادآوری میکنیم، پیش از این یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که  رئیس جمهور پوتین به تاریخ ۱۴ اکتوبر به عربستان سفر خواهد کرد. این دومین بازدید رسمی ولادیمیر پوتین از عربستان سعودی خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала