آمریکا 3 هزار سرباز اضافی دیگر در عربستان مستقر کرد

CC0 / / آمریکا 3 هزار سرباز اضافی دیگر در عربستان مستقر کرد
 آمریکا 3 هزار سرباز اضافی دیگر در عربستان مستقر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون استقرار اضافی 3 هزار سرباز آمریکایی و تجهیزات اضافی به عربستان سعودی را تأیید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز جمعه دستور کار این اداره را  برای ارسال نیرو و تجهیزات اضافی به عربستان سعودی را اعلام کرد.

بر این اساس،‌ پنتاگون طی بیانیه‌ای با تایید خبر اعزام نیروهای اضافی به عربستان سعودی اعلام کرد که اعزام تجهیزات بیشتر به عربستان سعودی شامل سامانه‌های دفاعی نیز می‌شود.

پنتاگون خبر داده است که اعزام 3 هزار نیروی بیشتر به عربستان سعودی در دستور کار قرار دارد و دو دستگاه دفاع راکتی تاد و پاتریوت نیز به این کشور حاشیه‌ای خلیج فارس ارسال خواهد شد.

همچنین وزارت دفاع آمریکا از استقرار دو قطعه هوایی جدید از جنگنده‌های این کشور در عربستان سعودی خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود تاکید کرد که این کشور به دنبال درگیری با ایران نبوده و استقرار این تجهیزات تنها با هدف حفظ توانایی واکنش به هرگونه تهدیدات است.

پنتاگون اعلام کرد که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا به محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی تصمیم اعزام نیروهای بیشتر به این کشور برای تقویت و بهبود دفاع از عربستان سعودی را اطلاع داده است.

آمریکا در حالی خبر از اعزام نیروهای بیشتر به عربستان سعودی را منتشر می‌کند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش خبر داد که تصمیم دارد نیروهای این کشور از شمال سوریه را به آمریکا بازگرداند و به جنگ‌های بی پایان آمریکا در منطقه غرب آسیا پایان دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала