طوفان ویرانگر «هاگی‌بیس» به جاپان رسید + ویدیو و تصاویر

© AFP 2023 / Jiji Press / Tokachi Mainichiطوفان ویرانگر هاگی‌بیس به جاپان رسید + ویدیو و تصاویر
طوفان ویرانگر هاگی‌بیس به جاپان رسید + ویدیو و تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طوفان «هاگی‌بیس» که به معنای «سرعت» در زبان فیلیپینی تاگالوگ است، روز شنبه عصر به جزیره اصلی هونشو در جاپان رسید.

به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های جاپانی از بیش از یک میلیون شهروند این کشور خواسته‌اند به‌دلیل سیل و طوفان قدرتمندی که از روز شنبه به وقت محلی این کشور را در برگرفته است، خانه‌های خود را تخلیه کنند. این طوفان به‌عنوان قدرتمندترین طوفان در 60 سال اخیر در جاپان توصیف می‌شود.

در نوار ویدیویی که توسط xolovieta  در توییتر منتشر شد، موتر هایهای واژگون شده ، ساختمان های تخریب شده و لین های برق را به هم ریخته نشان می دهد.

طوفان «هاگی‌بیس» که به معنای «سرعت» در زبان فیلیپینی تاگالوگ است، روز شنبه عصر به جزیره اصلی هونشو در جاپان رسید.

سازمان هواشناسی جاپان نیز به مردم هشدار داده است که باید خود را برای بارش باران های سیل آسا، رانش زمین، بادهای بسیار شدید و وضعیت خطرناک جوی آماده کنند.

این سازمان که در یک ماه گذشته یک توفان شدید دیگر با نام فاکسای را نیز تجربه کرده افزوده است که خط راه آهن بین شهر توکیو و اوزاکا نیز تعطیل شده است.

توفان یک ماه قبل باعث شد به حدود 30 هزار واحد مسکونی خسارات جدی وارد شود و خاموشی گسترده در منطقه چیبا باعث بروز اختلالاتی در زندگی 930 هزار نفر شد.

مسئولان شهری هشدار داده اند اگر توفان باعث سرریز شدن آب بندها شود ممکن است 5 میلیون نفر مجبور به ترک منازل خود و انتقال به مکان های امن شوند.

بسیاری از مراکز عمومی و فروشگاه ها در مناطق مرکزی جاپان بتدریج تعطیل شده اند و برخی از بیمارستان ها به حال آماده باش درامده اند کارشناسان هم می گویند قدرت این توفان به مراتب از توفان فاکسای بیشتر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала