روحانی در دیدار با عمران خان: توقف جنگ در یمن کلید حل مشکلات منطقه است

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی در دیدار با عمران خان: توقف جنگ در یمن کلید حل مشکلات منطقه است
روحانی در دیدار با عمران خان: توقف جنگ در یمن کلید حل مشکلات منطقه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حسن روحانی، رئيس جمهور ایران با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسن روحانی، رئيس جمهور ایران در نشست خبری پس از دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان، گفت: نخست وزیر پاکستان نیز درباره امنیت منطقه حساس خلیج فارس نکاتی مطرح کرد که ما آن را تأیید می‌کنیم او بر این نکته تأکید کرد که کلید حل و فصل جنگ یمن و پایان یافتن آن، آتش بس فوری و کمک به مردم این کشور است و این می‌تواند آغاز بسیار خوبی باشد.

رئیس جمهور ایران گفت: ایران و پاکستان بر این نکته تأکید دارند که مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفت‌وگو میان کشورها مسائل کنونی را به حل و فصل نهایی رساند.

توافق حوثی ها و حزب کنگره مردمی برای تشکیل شورای اداره یمن - اسپوتنیک افغانستان
یمن به ائتلاف سعودی اخطار داد

وی افزود: همچنین در مذاکرات امروز، خطرات رژیم صهیونیستی برای امنیت منطقه را توضیح دادیم و به نخست وزیر پاکستان تأکید کردیم که هر گونه حسن نیت و کلام شایسته، پاسخ شایسته خواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: در گفت‌وگوهای مشترک با نخست وزیر پاکستان بر مساله تحکیم صلح و ثبات کامل در منطقه با عملکرد مشترک دو کشور تاکید شد.

روحانی در نشست خبری مشترک با نخست وزیر پاکستان در تهران، ‏ افزود: درخصوص مساله تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ملت ایران بحث و گفتگو صورت گرفت و محورهای گفتگوها هم بر این موضوع بود که تحریم‌های امریکا یک تروریزم اقتصادی است.

رئیس جمهور ایران گفت: اینکه امریکا چگونه دوباره به برجام برگردد و روال سابق را در پیش گیرد و نیز اینکه این توافق مهم چگونه عملیاتی و اجرایی شود، با نخست وزیر پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روحانی افزود: ما تاکید کردیم که آمریکا برای حل مساله باید به برجام بازگردد و تحریم‌ها را کنار بگذارد؛ کنارگذاشتن تحریم‌ها نکته اساسی و کلیدی ما بود.

رئیس جمهور در ادامه با تشکر از نخست وزیر پاکستان به علت سفر به ایران، گفت: مباحث مورد گفتگو بسیار مهم و راهبردی برای منطقه و روابط جهانی بود، من به آقای عمران خان نخست وزیر پاکستان گفتم که حسن نیت وی برای مسایل منطقه‌ای حائز اهمیت است، لذا ما با چهره گشاده از تلاش‌های پاکستان برای همکاری‌های منطقه‌ای استقبال می‌کنیم تا در نهایت صلح و ثبات کامل به منطقه حساس ما برگردد.

روحانی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با سفر نخست وزیر کشور دوست و همسایه پاکستان به ایران خیر و منفعت برای هر دو کشور رقم بخورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала