اردوغان: اگر مراقب غیرنظامیان نمیبودیم، می‌توانستیم بسیار سریع تروریست‌ها را نابود کنیم

© REUTERS / Brendan McDermid اردوغان: اگر مراقب غیرنظامیان نمیبودیم، می‌توانستیم بسیار سریع تروریست‌ها را نابود کنیم
اردوغان: اگر مراقب غیرنظامیان نمیبودیم، می‌توانستیم بسیار سریع تروریست‌ها را نابود کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان طی سخنرانی در استانبول گفته است که شهر «رأس‌العین» و چهار قریه اطراف آن درحال حاضر در کنترول نیروهای عملیات‌کننده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در نشستی در شهر استانبول اظهار داشته است که نیروهای ترکی تا سی کیلومتری سوریه پیش‌وری خواهد کرد.
اردوغان در این نشست در استانبول اظهار داشته است که شهر «رأس‌العین» و 4 قریه اطراف آن در حال حاضر در کنترول نیروهای عملیات‌کننده است، افزود:‌«در تل‌أبیض نیز 17 روستا در کنترول نیروهای مسلح ترکیه هستند. نیروهای ارتش (آزاد) سوریه نیز مصروف مبارزه با گروه‌های شورشی هستند».
رئیس جمهور افزود که شورشیانیکه مقابله با نیروهای ترکی را ندارند، آغاز به راکت پرانی به مناطق مرزی بالای خانه‌های مردم کردند.

ترکیه ممکن قصدی نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حمله قرار داده است - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه ممکن قصدی نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حمله قرار داده است

رجب طیب با ادعای اینکه تا کنون شش صدو پنجاه و دو حمله راکتی به مناطق مرزی جنوب ترکیه توسط شبه‌نظامیان کُرد انجام شده، هژده تن از شهروندان ما کشته شده اند.
از سوی هم گفته است که تا کنون 2 سرباز ترکی کشته شده و 22 نیروی ارتش آزاد نیز زخم برداشتند، تعداد شورشیانی‌که از بین رفتند 490 نفر است که از این میان 440 نفر کشته، 26 نفر زخمی و 24 نفر اسیر شدند.
در عین حال گفته است که ما از کردها پشتیبانی می‌کنیم، چون آنها از وجود داعش در این کشور خسته شده اند.
یادآوری می‌کنیم که روز ۹ اکتوبر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала