واکنش روسیه به گفته‌های امریکا، بخاطر توافق روسیه با نیروهای SDF

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به گفته‌های امریکا، بخاطر توافق روسیه با نیروهای SDF
واکنش روسیه به گفته‌های امریکا، بخاطر توافق روسیه با نیروهای SDF - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت روسیه ادعاهای امریکا را بخاطر توافق روسیه با نیروهای اس دی اف، برای مقابله با ترک‌ها را پوچ خواند.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی چیپا، معاون اول مجلس روسیه به گفته‌های وزیر دفاع امریکا که گفته بود که نیروهای دیموکراتیک سوریه که متحد امریکا می‌باشند، می‌خواهند با مقامات سوریه و نظامیان روسیه توافق نموده، بر نیروهای ترکیه در شمال سوریه ضد حمله انجام دهند را رد کرده و افزوده است که این تلاش‌ها برای زنده ماندن از اشتباهات استراتژیک خود آنها است.
گفتینست که امروز تاریخ 13 اکتوبر وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CBS گفت که نیروهای دیموکراتیک سوریه تلاش دارند تا جهت انجام ضدحمله بر نیروهای ترکیه، با مقامات سوریه و نظامیان روسی به توافق برسند.
وی از چگونگی توافق و ارایه جزئیات بیشتر در این مورد، خودداری کرد.
اسپر همچنان افزود که ایالات متحده حدود ۱ هزار نظامی دیگر را از سوریه اخراج خواهد کرد.
وی گفت: "در طول ۲۴ ساعت گذشته ما دانستیم که (ترکیه) شاید قصد داشته باشد حملات را بیشتر از آنچه پلان داشت، به جانب جنوب و غرب ادامه بدهد. در طول ۲۴ ساعت اخیر ما همچنان دانستیم که ... SDF (نیروهای دیموکراتیک سوریه) در تلاش توافق با سوری‌ها و روس‌ها برای ضد حمله بر ترکیه در شمال (سوریه) می‌باشند... لذا ما در وضعیتی قرار گرفته ایم که ممکن نیروهای امریکایی میان دو ارتش در حال تهاجم قرار بگیرد و این وضعیت غیرقابل قبول است... من با رئيس جمهور (دونالد ترامپ) صحبت کردم. وی دستور داد تا ما اخراج سازمان‌یافته نیروها از شمال سوریه را آغاز کنیم".
قابل ذکر است که قبل از آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه، مظلوم عبدی، فرمانده "نیروهای دیموکراتیک سوریه" احتمال همکاری با بشار اسد، رئيس جمهور سوریه را رد نکرده بود.
رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه به تاریخ ۹ اکتوبر از آغاز عملیات نظامی "چشمه صلح" در شمال سوریه که هدف آن با حزب ممنوعه در ترکیه (حزب کارگر کردستان) و گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) است، خبر داد. نیروهای هوایی همان روز بر شهرهای راس العین و چند شهر دیگر سوریه واقع در سرحد دو کشور، حملات انجام دادند. سپس عملیات زمینی آغاز شد. مقامات سوریه بارها سیاست اشغال‌گرانه ترکیه را محکوم کرده اند. روسیه اعلام کرده است که ترکیه باید از اقداماتی که می‌تواند سر راه پروسه حل و فصل بحران سوریه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده، قرار بگیرد، خودداری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала