مرکل خواهان توقف عملیات تهاجمی ترکیه به سوریه شد

© AP Photo / Geert Vanden Wijngaertآنگلا مرکل
آنگلا مرکل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آنگلا مرکل: ترکیه با توجه به پیامدهای انساندوستانه خود باید عملیات در سوریه را متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک، روز یکشنبه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در پاریس اعلام کرد که ترکیه با توجه به پیامدهای انساندوستانه و خطر تقویت گروه تروریستی دولت اسلامی *(داعش) باید عملیات نظامی خود را در شمال شرقی سوریه متوقف کند.

Turkish President Tayyip Erdogan (R) meets with German Chancellor Angela Merkel during the World Humanitarian Summit in Istanbul, Turkey, May 23, 2016. - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ مرکل به تهدید اردوغان

وی گفت: "امروز حدود یک ساعت با رئیس جمهور اردوغان صحبت کردم. البته منافع امنیتی منصفانه ترکیه وجود دارد ، اما دولت آلمان معتقد است که این عملیات تهاجمی باید متوقف شود ، زیرا عواقب بشردوستانه قابل توجه خواهد داشت و خطر بزرگی وجود دارد که داعش دوباره زنده خواهد شد. او بار دیگر افزو : "ما باید راه حل های دیگری پیدا کنیم. "

روز یکشنبه ، مرکل به ابتکار رئیس جمهور ترکیه مکالمه تلیفونی با اردوغان داشت. وی از اردوغان خواست كه فوراً عملیات را در شمال شرقی سوریه متوقف كند.

قابل ذکر است که به تاریخ 9 اکتوب ، انقره ا از آغاز عملیات نظامی جدید به نام "سرچشمه صلح" در شمال سوریه خبر داد. هدف آن ایجاد منطقه بافر در شمال سوریه است که باید به یک کمربند محافظ برای مرز ترکیه تبدیل شود و جایی که طبق برنامه انقره، پناهندگان سوریائی قادر به بازگشت از ترکیه خواهند بود. آژانس دولتی سانا سوریه این عملیات را تجاوز نامید ، جامعه بین المللی اقدامات انقره را محکوم کرد.

*(فعالیت این سازمان تروریستی در فدراسیون روسیه ممنوع میباشد).

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала