امریکایی‌ها مجبور شدند مناطق شمال رقه را ترک کنند

© AFP 2023 / Delil Souleiman امریکایی‌ها مجبور شدند مناطق شمال رقه را ترک کنند
 امریکایی‌ها مجبور شدند مناطق شمال رقه را ترک کنند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انقره به واشنگتن هشدار داده است که نباید مانع عملیات ترکیه در شمال سوریه شود.

انقره به واشنگتن هشدار داده است که نباید مانع عملیات ترکیه در شمال سوریه شود.

اردوغان: امریکا مسئول بحران ویزه بین انقره و واشنگتن بود - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: امریکا مسئول بحران ویزه بین انقره و واشنگتن بود

به گزارش اسپوتنیک، ناظرین حقوق بشر سوریه اعلام نموده است که نیروهای امریکایی عملا از مواضع خود در شهرک «عین عیسی» در شمال رقه نیز عقب‌نشینی کرده‌اند. این منطقه در ساعات گذشته آماج حملات هوایی و تو ارتش تپچی رکیه قرار گرفته است. ساعاتی پیش «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفت که به دستور دونالد ترامپ 1000 نیروی نظامی این کشور شمال سوریه را ترک خواهند کرد. او افزود: «ما میان دو طرف در حال جنگ گیر افتاده‌ایم. باقی نگه داشتن نیروهایمان در آن وضعیت، غیرمسئولانه بود.»

عقب‌نشینی نیروهای امریکایی از شهر منبج و پایگاه «خراب عشک» در حالی است که از روز جمعه گذشته بسیاری از آوارگان کُرد خود را به این پایگاه رسانده بودند تا به زعم خود در جوار پایگاه نظامی آمریکا از حملات ارتش ترکیه در امان بمانند.

درگیری کردها با نیروهای ترکی در جنداریس سوریه - اسپوتنیک افغانستان
درگیری کردها با نیروهای ترکی در جنداریس سوریه

آنها همچنین در تجمعات خود مقابل این پایگاه، خواستار برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز شمال سوریه از سوی ائتلاف ضد داعش شده بودند.

عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از مناطق شمالی سوریه یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که واشنگتن اعلام کرد قوای توپچی ترکیه نقاطی در چندصدمتری نیروهای آمریکایی در اطراف شهر کوبانی را هدف قرار داده است. این در حالی است که به گفته مقام‌های آمریکایی، ترکیه به خوبی از مختصات محل‌های حضور ارتش آمریکا مطلع است و این حمله نمی‌تواند به اشتباه صورت گرفته باشد.

هرچند ترکیه ابتدا این حمله را «تصادفی» توصیف کرد، اما بعداٌ منکر شد. رسانه‌های آمریکایی از آن به عنوان یک «اخطار» یاد کرده و نوشته‌اند انقره با این حمله به واشنگتن هشدار داده است که نباید مانع عملیات ترکیه در شمال سوریه شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала