بازدید میلیارد دالری؛ پوتین و پادشاه سعودی در چه موردی توافق می کنند؟

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر بازدید از یک میلیارد؛ پوتین و پادشاه سعودی در چه موردی توافق می کنند؟
بازدید از یک میلیارد؛ پوتین و پادشاه سعودی در چه موردی توافق می کنند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه، به دعودت شاه سعودی، به این کشور سفر می کند، این دومین سفر آقای پوتین پس از 12 سال می‌باشد، مقام‌های سعودی تاکید دارند که روابط بین این دو کشور بهترین سطح خود رسیده است، این دیدار می تواند معاملات تجارتی به ارزش میلیارد ها دالر فراهم کند.

به گزارش اسپوتنیک، دو سال پیش، از سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ، پادشاه عربستان سعودی، در کرملین پذیرایی شد، در این دیدار، این دو کشور، روی بازار نفت و همکاری نظامی و فنی، گفتگو کردند.

برای شاه سعودی و هیئت هزارنفری او، گران ترین هوتل های مسکو به اجاره داده شد بود، خود شاه در هوتل «Four Seasons» که مربوط به خواهر زاده او، شاهزاده ال ولید است، بود.

دومین سفر پوتین پس از 12 سال به عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
دومین سفر پوتین پس از 12 سال به عربستان سعودی

سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه، دو سال پیش در یک جلسه اظهار داشت: گفتگوها میان مسکو و ریاض بسیار دوستانه و کامل بود، این دیدار به خواست مسکو و ریاض مبنی بر افزایش مداوم همکاری های سودمند دوجانبه انجام شده است.

عادل بن احمد الجبیر، وزیر خارجه عربستان نیز افزود: روابط بین کشور وارد مرحله‌های جدیدی می شود، حتی ما این را تصور نمی‌کردیم.

سیاست و تجارت در ریاض

رئیس جمهور روسیه، و شاه سعودی از طریق تلفن همیشه در تماس بودند، یوری اوشاکوف معاون ریاست جمهوری روسیه می گوید که این دو کشور روی ایجاد همکاری ها در بخش انرژی، کشاورزی، صنعت، حوزه نطامی و فنی گفتگو خواهند کرد. در این دیدار، نیز آقای پوتین، با محمد بن سلمان ولیعهد ملاقات می‌کند.

به گفته اوشاکوف: بدون شک، روی اوضاع منطقه، خاور میانه، افریقا شمالی، سوریه، خلیج فارس، یمن، فلسطین و اسرائیل گفتگو خواهیم کرد.

این سفر با دیدار با پادشاه سعودی آغاز می شود، و به افتخار رئیس جمهور روسیه شام ویژه برگزار می شود. سپس ‌توافق‌نامه ها امضا می شود، که پیش از سی توافق‌نامه آماده است.

ولادیمیر پوتین در اولین جلسه شورای اقتصادی روسیه و عربستان سعودی ، که شامل نمایندگان مشاغل بزرگ دو کشور است ، دوهزار نفر از هر طرف حضور خواهند داشت. اوشاکوف اضافه کرد: همکاری های سرمایه گذاری در حال رشد است. صندوق دولتی عربستان سعودی ده میلیارد دالر برای سرمایه گذاری به همراه صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تجارت بین کشورها 15 درصد رشد کرده و از یک میلیارد دالر فراتر رفته است. در آستانه همچنین گزارش شد که شرکت های روسی و سعودی ده توافق نامه سرمایه گذاری متقابل در بخش کشاورزی ، تولید کود ، توسعه راه آهن و بخش پتروشیمی را با مبلغ دو میلیارد دالر امضا می کنند.

طلای سیاه

این دو کشور، در مورد محدود کردند نفت نیز بحث خواهند کرد، روسیه و عربستان سعودی بزرگترین تولید کنند نفت در جهان اند.

این گفتگو ممکن است مربوط به سلاح نیز باشد. در ماه سپتامبر ، تأسیسات نفتی عربستان مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفتند ، به همین دلیل تولید نفت در این کشور به نصف کاهش یافته است. سامانه های دفاع هوایی آمریکا (یا اپراتورهای سعودی آنها) نتوانستند این حمله را دفع کنند. واشنگتن و ریاض ایران را به خاطر آنچه اتفاق افتاده متهم می کنند ، گرچه شورشیان حوثی مسئولیت این امر را برعهده گرفته اند.

پوتین به عربستان: اس – ۳۰۰ یا اس – ۴۰۰ بخرید تا محفوظ بمانید - اسپوتنیک افغانستان
پوتین به عربستان: اس – ۳۰۰ یا اس – ۴۰۰ بخرید تا محفوظ بمانید

کافی است که رهبری سیاسی عربستان سعودی تصمیم عاقلانه ای اتخاذ کند ، همانطور که رهبران ایران در زمان خود با خرید (سیستم های دفاع هوایی روسیه) S-300 انجام دادند و همانطور که رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان انجام داد، از روسیه آخرین سیستم های دفاع هوایی را خریداری کرد. سیستم های دفاع هوایی روسیه اس-400 بسیار موفق است.

رئیس جمهور روسیه می گوید: مسکو آمده است میان ایران و عربستان برای حل اختلافات میانجگیری کند.

روابط دو کشور در سطح جدید

لاوروف در مصاحبه با رسانه های عربی زبان گفت: من اطمینان دارم كه اجلاس روسیه و عربستان سعودی انگیز دیگری به مشاركت چند جانبه ما خواهد بخشید، روسیه و سعودی هر حامی مبارزه قاطع با تروریسم هستند.

به گفته وزیر خارجه روسیه ، پتانسیل قابل توجهی برای تقویت تعامل بین دو کشور نه تنها در بخش انرژی یا کشاورزی بلکه در فن آوری های پیشرفته باقی مانده است.

15 اکتبر، سفر ولایمیر پوتین، به امارات متحده عربی در نظر گرفته شده است، معاون رئیس جمهور روسیه می گوید در این سفر رئیس جمهور روسیه با ولیعهد امارات شیخ محمد بن زید آل نهیان دیدار خواهد کرد.

تجارت میان روسیه و امارات سال گذشته 3.6 درصد به مبلغ 1.7 میلیارد دالر افزایش داشته است.

نماینده کرملین همچنین خاطرنشان کرد: امارات در بین گردشگران روسی محبوب است ، سال گذشته تعداد آنها 23 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این ، امارات متحده عربی از نظر تجارت با روسیه در صدر کشورهای خلیج فارس است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала