پیامدهای نشست پوتین با شاه عربستان

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر سعودیان به روسیه نسبت به امریکا ترجیح داده است
سعودیان به روسیه نسبت به امریکا ترجیح داده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مذاکرات بین ولادیمیر پوتین و پادشاه عربستان سعودی، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در ریاض پایان یافت و در ختم، طرفین اسناد زیاد را امضا کردند.

براساس گزارش خبرنگار اسپوتنیک، در ابتدا مراسم سلطنتی به افتخار میهمان برگزار شد ، که پس از آن پوتین و پادشاه سلمان با یک اتومبیل برقی به سمت اتاق جلسه سوار شدند.

تماس عاجل شاه عربستان با پوتین - اسپوتنیک افغانستان
تماس عاجل شاه عربستان با پوتین

در جریان این نشست ، پادشاه تأکید کرد که عربستان سعودی از نقش فعال روسیه در منطقه و جهان قدردانی می کند. وی خاطرنشان کرد: ریاض به دنبال همکاری با مسکو در زمینه مسائل امنیتی ، ثبات و صلح ، مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی و همچنین در زمینه تقویت رشد اقتصادی است.

شاه روابط دو کشور را در همه زمینه ها دوستانه خواند و اطمینان داد که عربستان سعودی به دنبال تقویت آنها خواهد بود. به نوبه خود ، پوتین به سهم شخصی شاه سلمان در ارتقاء همکاری های چند بعدی اشاره کرد.

پوتین خطاب به  شاه عربستان گفت: " اولین بازدید شما در اکتوبر سال 2017 از روسیه مؤثر بود ، موافقت نامه های توافق شده پس از آن با موفقیت اجرا می شوند.'

دومین سفر پوتین پس از 12 سال به عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
دومین سفر پوتین پس از 12 سال به عربستان سعودی

گفته میشود در میان اسناد امضا شده، منشور همکاری های طولانی مدت کشورهای تولیدکننده نفت است. همچنین بیانیه ایی در جهت  همکاری بین سازمان فضایی فدرال روسیه و کمیسیون فضایی عربستان سعودی در خصوص سرمایه گذاری در زمینه تأمین مالی فضانوردی و سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی GLONASS میباشد.

علاوه بر این، یک برنامه همکاری استراتژیک در سطح بالا بین روسیه و عربستان سعودی به همراه پروتکل همکاری بین وزارت انرژی دو کشور در حوزه انرژی نیز امضا شد.

مسکو و ریاض همچنین تفاهم نامه ای درباره تسهیل در صدور ویزا برای شهروندان دو کشور منعقد کردند. علاوه بر این، طرفین تفاهم نامه همکاری در حوزه فرهنگ سلامت را امضا کردند.

در طول این دیدار، رئیس جمهور روسیه گفت که مسکو و ریاض طرفدار مقابله با تهدیدات تروریستی و حل و فصل دیپلماتیک بحران ها در خاورمیانه و شمال آفریقا هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала