پناهجوی افغان حمله‌کننده بر امریکایی‌ها با چاقو، به ۲۶ سال حبس محکوم شد

© Flickr / Tom Woodwardپناهجوی افغان حمله‌کننده بر امریکایی‌ها با چاقو، به ۲۶ سال حبس محکوم شد
پناهجوی افغان حمله‌کننده بر امریکایی‌ها با چاقو، به ۲۶ سال حبس محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این پناهجوی افغان سال گذشته با چاقو بالای جهانگردهای امریکایی در آمستردام حمله کرده، دو تن آن‌ها را شدیداً زخمی ساخته بود.

به گزارش اسپوتنیک، محکمه منطقوی لاهه امروز (دوشنبه، ۱۴ اکتوبر) پناهجوی افغان را که سال گذشته با حمله بر جهانگردهای امریکایی در ایستگاه قطار آمستردام، دو تن را شدیداً زخمی ساخته بود، به ۲۶ سال و ۸ ماه حبس محکوم کرد.

حمله پناهجوی افغان با چاقو، پس از دانستن ملیت انگلیس‌ها در لندن - اسپوتنیک افغانستان
حمله پناهجوی افغان با چاقو، پس از دانستن ملیت انگلیس‌ها در لندن + عکس

این پناهجوی افغان که جاوید س. (تخلص وی بخاطر امنیت خودش ذکر نشده است) نام دارد به جرم تلاش برای انجام کشتن به اهداف تروریستی و تهدید به کارمندان ارگان‌های مجری قانون، متهم شناخته شده است. به گفته قاضی،‌او از آلمان به هالند آمده بود "تا افراد بیشتری را به قتل برساند".

سال گذشته به تاریخ اول سپتمبر یک جوان ۱۹ ساله افغان که اقامت آلمان را داشت دو جهانگرد امریکایی را با چاقو مورد حمله قرار داد. پولیس با شلیک به فرد مهاجم مانع اقدام او شد. براساس گفته‌های داکترها، یکی از این جهانگردها به دلیل زخمی که در ناحیه کمر دارد، برای همیشه باید از چوکی برای معیوبین استفاده کند.

فرد مهاجم در جریان محاکمه گفته بود که این کار را برای کشتن "کافرها و افراد بی‌رحم" انجام داده است. پس از انجام معاینات صحی، معلوم شد که وی هیچ مشکل روانی ندارد.

براساس فیصله محکمه، جاوید س. باید مبلغ ۲.۶ میلیون یورو به فرد آسیب‌دیده‌یی که برای همیشه روی چوکی معیوبی مانده است، بپردازد. برای فرد دیگر آسیب‌دیده باید ۳۸ هزار یورو پرداخته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала