عواقب خروج نیروهای امریکا از سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanعواقب خروج نیروهای امریکا از سوریه
عواقب خروج نیروهای امریکا از سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خروج نیروهای امریکا از سوریه، درس عبرت برای اسرائیل است.

به گزارش اسپوتنیک، به نظر دوو زاکهیم ، مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی، نایب رئیس هیئت مدیره پژوهشگاه سیاست خارجی در ستون خود برای 'هیل' تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خارج نیروهای امریکا از سوریه ، ممكن است اسرائیل این باور را کند كه در صورت حمله ایران، امریكا به او كمك نخواهد كرد.

فرار داعشیان از زندان های امریکا در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
فرار داعشیان از زندان های امریکا در سوریه

وی ادعا می کند که اظهارات ترامپ باعث تقویت موقعیت ایران ، روسیه و چین در خاورمیانه میشود و 'بار دیگر هویت امریکا امریکا را به مثابه متحد بی اعتماد نشان داد.' علاوه بر این ، زاکهیم اظهار داشت كه تصمیم رهبر آمریكا می تواند منجر به حمله اسرائیل به ایران در پاسخ به هرگونه تحریک آمیز از سوی تهران شود. در نتیجه ، درگیری جدی بین بازیگران با نفوذ منطقه امکان پذیر است. نویسنده خاطرنشان می کند که علی رغم میل ایالات متحده برای جلوگیری از جنگ ، آمریکا قادر نخواهد بود از چنین رویارویی دوری کند.زاکهیم می نویسد که عقب نشینی نیروهای آمریکایی از مناطق کردنشین هم مرز با ترکیه در سوریه، به ترکیه اجازه داده است تا کردستان را پاکسازی کنند. نویسنده یادآور می شود که کردها تنها قربانیان 'خیانت آمریکا' نبودند.

کاخ سفید: امریکا از عملیات ترکیه در شمال سوریه حمایت نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
کاخ سفید: امریکا از عملیات ترکیه در شمال سوریه حمایت نمی‌کند

به گفته وی ، سالهاست که رهبران پاکستان شکایت دارند که واشنگتن 'متحد دایمی نیست. باید گفت که رئیس جمهور آمریكا به نیروهای آمریكایی دستور داد كه در 13 اكتوبر از شمال سوریه خارج شوند. به گفته مارك اسپر ، مدیرعامل پنتاگون ، این تصمیم توسط عملیات نظامی ترکیه علیه كردهای سوریه انجام شد. طور دوره ای از آن امتناع می ورزید.

ترکیه از آغاز عملیاتی به نام 'سرچشمه صلح' علیه حزب کارگران کردستان و سازمان تروریستی دولت اسلامی در 9 اکتوبر اعلام کرد. ایالات متحده از حمایت انقره امتناع ورزد ، اما گزارش داد که ارتش آمریکا محل اجرای عملیات را ترک خواهد کرد. گروه نیروهای دموکراتیک کردستان سوریه این تصمیم امریکا را بزدلانه نامیند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала