ترامپ: مخالف همکاری بشار اسد با کردها نیستم

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: مخالف همکاری بشار اسد با کردها نیستم
ترامپ: مخالف همکاری بشار اسد با کردها نیستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ گفته است که وی نیروهای خود را از سوریه خارج کرده است اما مخالف اسد نیست که کردها را علیه ترکیه کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالت متحده امریکا، در اعلامیه‌ای تویتری گفته است که وی نیروهایش را از سوریه خارج کرده است اما در عین حال اجازه حمایت از کردهای سوریه را علیه ترکیه برای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه داده است.
از سوی هم ترامپ نوشته است،" من خلافت 100٪ داعش (سازمان تروریستی ممنوع در روسیه) را شکست دادم و سپس نیروهایم را از سوریه بیرون کشیدم. بگذارید سوریه و اسد از ترکیه دفاع کنند و برای سرزمین خود با ترکیه بجنگند. من به ژنرال های خود گفتم: چرا ما باید برای دفاع از سرزمین دشمن خود برای سوریه و اسد بجنگیم؟".

دونالد ترامپ افزود، هر کشوری‌که از کردها دفاع می‌کند از طرف من اجازه است، حتی اگر روسیه باشد ویا چین مهم این است که همه چیز با آنها خوب باشد و ما 7 هزار مایل از آنها فاصله داریم.

آمادگی ترامپ برای تحریم کردن ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی ترامپ برای تحریم کردن ترکیه

گفتنیست که پیش از این کردهای سوریه از توافق با دمشق مبنی بر استقرار نیروهای سوری در مرز با ترکیه برای دفع حمله نیروهای ترکیه خبردادند.
یادآوری می‌کنیم که روز ۹ اکتوبر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала