ترامپ: تحریم‌های جدید بالای ترکیه وضع خواهد شد و عواقب ناگوار خواهد داشت

© AP Photo / Carolyn Kasterترامپ: تحریم‌های جدید بالای ترکیه وضع خواهد شد و عواقب ناگوار خواهد داشت
ترامپ: تحریم‌های جدید بالای ترکیه وضع خواهد شد و عواقب ناگوار خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ به دلیل اوضاع فعلی در سوریه از تحریم‌های علیه ترکیه خبر داد، و انقره را با عواقب جدی تر تهدید كرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، در صفحه تویترش نوشته است که من به زودی فرمان اجرایی را امضا می‌کنم که دستور عمل تحریم‌ها علیه مقامات فعلی و سابق دولت ترکیه و هر شخصی‌که در اقدامات بی ثباتی در شمال شرقی سوریه شرکت کرده اند صادر شود.ترامپ از سوی هم گفته است که ایالات متحده بلافاصله مذاکرات را در مورد توافق تجاری 100 میلیارد دالری با ترکیه پایان خواهد داد.
رئیس جمهور امریکا در ادامه افزوده است که در این فرمان به ایالات متحده اجازه داده شده است تا تحریم‌های قوی را علیه کسانیکه در نقض حقوق بشر نقش داشته اند عملی کند، و نیز گفته است که این این فرمان پیامدها را شامل می شود، از جمله مجازات مالی، مسدود کردن دارایی و ممنوعیت ورود به ایالات متحده.

بلومبرگ: امریکا روز دوشنبه ترکیه را تحریم خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
بلومبرگ: امریکا روز دوشنبه ترکیه را تحریم خواهد کرد

همچنان وی از ترکیه خواسته است که پس از شکست دادن گروه تروریستی داعش وضعیت را دوباره در این کشور خیره نسازد.
ترامپ در ادامه افزوده است که حملات غیرقانونی بالای غیرنظامیان، تخریب خانه‌های مسکونی و حمله به اقلیت های قومی و مذهبی غیرقابل قبول است.
دونالد گفت، من به صراحت به رئیس جمهور اردوغان گفتم: اقدامات ترکیه منجر به یک بحران بشردوستانه و ایجاد شرایط برای جنایات جنگی احتمالی می شود، و در ضمن ترکیه باید امنیت غیرنظامیان را تضمین کند، و از سوی هم وی تصریح کرد که ترکیه را مسئول بازداشت بعدی تروریست های داعش در منطقه عملیاتی می داند.
در آخر دونالد ترامپ افزوده است که اگر ترکیه در این مسیر روان باشد امریکا اقتصاد ترکیه را کلی ازبین خواهد برد.
این تحریم‌ها هنگامی وضع خواهد شد که روز ۹ اکتوبر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала