ترامپ: به محفوظ بودن سلاح هسته‌ای امریکا در ترکیه شک ندارم

© AP Photo / Alex Brandonترامپ: به محفوظ بودن سلاح هسته‌ای امریکا در ترکیه شک ندارم
ترامپ: به محفوظ بودن سلاح هسته‌ای امریکا در ترکیه شک ندارم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور امریکا می‌گوید که او در محفوظ بودن امنیت سلاح هسته‌ای امریکا که در ترکیه مستقر است، شک و تردید ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا امروز (چهارشنبه، ۱۶ اکتوبر) در جواب به اینکه آیا وی نگران امنیت سلاح هسته‌ای امریکایی در ترکیه است یا خیر، گفت: "ما معتقدیم که ما در آنجا یک پایگاه هوایی بسیار قوی داریم. این پایگاه هوایی می‌تواند از بسیاری جهات ما را تامین کند. و فراموش نکنید که ترکیه عضو ناتو است".

بلومبرگ: امریکا روز دوشنبه ترکیه را تحریم خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
بلومبرگ: امریکا روز دوشنبه ترکیه را تحریم خواهد کرد

قبل از این نشریه نیویارک تایمز به نقل از منابع گزارش داده بود که مقامات وزارت خارجه و وزارت انرژی امریکا درمورد احتمال انتقال سلاح هسته‌ای از پایگاه هوایی در ترکیه، بحث و گفتگو داشته اند. براساس گزارش، مقامات امریکایی گزینه انتقال ۵۰ واحد تسلیحات از پایگاه نظامی "اینجرلیک" واقع در ولایت عدن ترکیه، ارزیابی نموده اند.

رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه به تاریخ ۹ اکتوبر آغاز عملیات نظامی "چشمه صلح" علیه حزب کارگر کردستان و گروه تروریستی داعش در شمال سوریه را اعلام کرد.

نیروهای هوایی ترکیه همان روز بر شهر راس العین و چندین شهر سرحدی دیگر سوریه حملات هوایی انجام داد. پس از مدتی عملیات زمینی نظامیان ترکی در سوریه آغاز شد. با این حال، ایالات متحده امریکا تصمیم گرفت تا نیروهایش را از شمال شرق سوریه اخراج کند، باوجود اینکه واشنگتن کُردهای سوریه را یکی از متحدین مهم در منطقه در راستای مبارزه با داعش می‌شمارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала