ترامپ حزب کارگر کردستان را بدتر از داعش خواند

© AFP 2023 / Marwan Ibrahimترامپ حزب کارگر کردستان را بدتر از داعش خواند
ترامپ حزب کارگر کردستان را بدتر از داعش خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که حزب کارگر کردستان بدتر از گروه تروریستی داعش می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرانس پرس، دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا امروز (چهارشنبه، ۱۶ اکتوبر) در کنفرانس خبری با سرجو ماتارلا، رئيس جمهور ایتالیا گفته است: "حزب کارگر کردستان، چنانکه معلوم است توسط کُردها اداره می‌شود، فکر می‌کنم که بدتر از دولت اسلامی از نقطه نظر تهدید تروریستی و بسیاری موارد دیگر، است".

ترامپ گفت: "می‌دانید چرا داعش به حزب کارگر کردستان احترام دارد؟ زیرا آنها همانطور خشن اند، و یا هم خشن‌تر از داعش". رئيس جمهور امریکا افزود: "زمان گفتن این فرا رسیده است، هیچ‌کس نمی‌خواهد در این مورد سخن بگوید: ما چنین وانمود می‌سازیم که گویا کُردها فرشتگان اند، ما به کُردها پول زیادی دادیم، ما آنها را صاحب ثروت ساختیم. و می‌دانید چه شد؟ عالی است که آنها در طرف ما جنگیدند، اما ما به آنها پول می‌دهیم تا در طرف ما بجنگند".

ترامپ: به محفوظ بودن سلاح هسته‌ای امریکا در ترکیه شک ندارم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: به محفوظ بودن سلاح هسته‌ای امریکا در ترکیه شک ندارم

ترامپ پس از مذاکرات با همتای ایتالیایی اش در کنفرانس خبری خاطر نشان ساخت که در نامه‌یی که به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه فرستاده، به وی مبنی بر انجام عملیات نظامی در سوریه چراغ سبز نشان نداده است.

ترامپ گفت: "من به او چراغ سبز ندادم. اگر کسی این نامه را دیده که شاید نشر شود، اگر آنها بخواهند، این (نامه) بسیار جدی و قوی است".

رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه به تاریخ ۹ اکتوبر آغاز عملیات نظامی "چشمه صلح" علیه حزب کارگر کردستان و گروه تروریستی داعش در شمال سوریه را اعلام کرد.

نیروهای هوایی ترکیه همان روز بر شهر راس العین و چندین شهر سرحدی دیگر سوریه حملات هوایی انجام داد. پس از مدتی عملیات زمینی نظامیان ترکی در سوریه آغاز شد. با این حال، ایالات متحده امریکا تصمیم گرفت تا نیروهایش را از شمال شرق سوریه اخراج کند، باوجود اینکه واشنگتن کُردهای سوریه را یکی از متحدین مهم در منطقه در راستای مبارزه با داعش می‌شمارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала