سپاسگزاری ترامپ از اردوغان

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisسپاسگزاری ترامپ از اردوغان
سپاسگزاری ترامپ از اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده اردوغان را «رهبر لعنتی خوب» نامید.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا امروز پس توافق واشنگتن و انقره درباره  آتش‌بش در سوریه از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه سپاسگزاری کرد و او را دوست خود و رهبر لعنتی خوب عنوان نمود.

ترامپ: «من میخواهم از رئیس جمهور اردوغان سپاسگزاری کنم و به وی تبریک بگویم. او دوست من است و من خوشحال هستم که بین ما هیچ مشکلی به وجود نیامد. اگر صادقانه بگویم، او یک رهبر لعنتی خوب است. او مرد سختگیر و قوی است. و او تصمیم درست گرفت. ما از این تصمیم وی قدردانی میکنیم.»

گفتنی است، امروز رئیس جمهور اردوغان حدود ۴ ساعت با مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا مذاکره نمود. در نتیجه طرفین توافق كردند كه تركیه عملیات نظامی خود در سوریه را به مدت ۱۲۰ ساعت به حالت تعلیق در می‌آورد تا شبه نظامیان کُرد سوریه بتوانند مناطق سرحدی با ترکیه را ترک نمایند.

یادآوری میکنیم، روز چهارشنبه (۹ اکتوبر) رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.
 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала