تظاهرات در لبنان علیه وضع مالیات بر مکالمات واتس‌اپ

© Sputnik / Zahraa El Amirتظاهرات در لبنان علیه وضع مالیات بر مکالمات واتس‌اپ
تظاهرات در لبنان علیه وضع مالیات بر مکالمات واتس‌اپ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردم لبنان در اعتراض به وضع مالیات بر مکالمات واتس‌اپ دست به تظاهرات گسترده زدند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای امنیتی لبنان امروز (جمعه، ۱۸ اکتوبر) برای پراکنده کردن معترضین در مرکز شهر بیروت از گاز اشک‌آور و باتوم‌ استفاده کردند. 
بر بنیاد گزارش معترضین جاده خروجی جنوبی بیروت را بستند و با سردادن شعارهایی خواستار سرنگونی دولت کنونی شدند. 
پیش از این شورای وزیران لبنان افزایش مالیات بر استفاده از برنامه های کاربردی برای صحبت اینترنتی مانند واتس‌اپ (۶ دالر در ماه) و همچنین محصولات تنباکوی (حدود ۱،۳ دالر برای هر پاکت وارداتی ۰،۵دالر  برای هر پاکت ساخت داخل) را تصویب کرد. 

معترضین: زندگی غیرقابل تحمل است 

یکی از معترضین به آژانس خبری اسپوتنیک گفت: «حالت غیرقابل تحمل است. ما در بحران همیشگی زندگی میکنیم. در مرز زنده ماندن. اکنون دولت مالیات جدید وضع میکند که مردم فقیر و عادی را متضرر میسازد. ما نه تنها به خاطر خودمان بلکه به خاطر فرزندانمان اعتراض میکنیم. ما به تظاهرات خود ادامه خواهیم داد تا جلوی فساد و دزدی را که سیاستمداران لبنانی در آن دست دارند را بگیریم.» 

یک بانوی اشتراک کننده در این تظاهرات گفت: «ما علیه فساد و سهمیه در سیستم سیاسی اعتراض میکنیم. ما خواستار سرنگونی دولت، رئیس جمهور و انحلال پارلمان هستیم. ما میخواهیم هر سیاستمدار دزد پاسخگو باشد. آنها با اقدامات خود مردم را به گرسنگی کشاندند. همه ما برای تغییر این وضعیت در اینجا جمع شده‌ ایم. ما تا رسیدن به اهداف خود به خانه برنخواهیم گشت." 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала