جزئیات مهم گفتگوهای امریکا و ترکیه بالای سوریه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر جزئیات مهم گفتگوهای امریکا و ترکیه بالای سوریه
جزئیات مهم گفتگوهای امریکا و ترکیه بالای سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نکات مهم مذاکرات بین طرف های امریکایی و ترکی، که در طی آن توافق برای آتش بس به مدت 5 روز در شمال سوریه توافق صورت گرفت، مشخص شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، دیداری که با رجب طیب اردوغان داشت بیش از چهار ساعت به درازا کشید، که در این گفتگوها مشکل اصلی طرفین بالای نه رفتن ترکیه به آتش بس بوده است، و در عین حال ترکیه خواسته است که این آتش بس برای مدتی باشد نه همیشه.
اول اردوغان بر سر آتش بس به مدت 24 ویا 48 ساعت موافقت کرد که در نتیجه مایک پنس ازوی خواست تا که این آتش بس به 120 ساعت ادامه پیدا کند.
در ادامه مایک پنس برای اردوغان گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، برای شما احترام دارد و ارزش قایل است، و نیز با خانواده ترک‌ها که در این عملیات‌ها جان باختند تسلیت گفت.

توافق ترکیه و امریکا روی آتش بس در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
توافق ترکیه و امریکا روی آتش بس در سوریه

یادآوری می‌کنیم که وزیر خارجه ترکیه گفته بود: "ما پنج روز استراحت خواهیم کرد. این آتش بس نیست، بلکه یک وقفه است. آتش بس بین دو کشور در حال جنگ برقرار می شود. در اینجا ما به نیروهای دفاع خودی کرُدهای سوریه این فرصت را می دهیم که تا از منطقه امنیتی تا 32 کیلومتری ار سرحد دور شوند. بعد از آن که این منطقه را ترک کنند، ما در مورد قطع کامل این عملیات صحبت خواهیم کرد. ولی مبارزه علیه دولت اسلامی را ادامه خواهیم داد. "
اردوی ترکیه از 9 اکتوبر عملیات عملیات "سرچشمه صلح" را در شمال شرقی سوریه آغاز کرد. رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان شخصاً از آغاز این عملیات خبر داد. به گفته وی ، این کار علیه حزب کارگران کردستان و ستیزه جویان گروه تروریستی "دولت اسلامی" میباشد. به گفته رئیس جمهور، عملیات سرچشمه صلح تهدید تروریستی علیه ترکیه را خنثی می نماید و یک منطقه امنیتی را ایجاد می کند که پناهجویان سوریائی در آن بازگردند. این عملیات همچنین با هدف محافظت از تمامیت ارضی سوریه و نجات مردم سوریه از تروریسم صورت می گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала