کناره گیری دستیار وزیر امور خارجه امریکا

© AP Photo / J. Scott Applewhiteکناره گیری دستیار وزیر امور خارجه امریکا
کناره گیری دستیار وزیر امور خارجه امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دستیار وزیر امور خارجه امریکا از سمتش در اواخر ماه نومبر کناره گیری می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، روزنامه امریکایی فارن پالیسی گزارش داد، که «کوین مالی» دستیار وزارت خارجه امریکا که به سوء مدیریت متهم شده، از سمتش کناره‌گیری می‌کند.

این تارنما بامداد شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت: «مالی» که از ماه مارچ ۲۰۱۸ به عنوان دستیار وزیر خارجه امریکا در امور سازمان‌ های بین‌ المللی فعالیت کرده است، اواخر ماه آینده میلادی (۲۹ نوامبر) کناره‌گیری می‌کند.

ویکتوریا نولاند - اسپوتنیک افغانستان
ویکتوریا نولاند دستیار وزیر خارجه امریکا به کییف «موافقت نامه در باره دنبس» اورده

وی روز جمعه در یادداشتی خطاب به همکارانش خبر کناره‌گیری‌ اش را اعلام کرد. تصمیم مالی برای کناره‌گیری، درحالیست، که وزارت خارجه امریکا هفته گذشته نظارت‌ های شدیدی بر فعالیت‌ های وی از جمله سفرهایش اعمال کرد.

اداره «بازرسی عمومی وزارت خارجه امریکا» ماه اگوست گزارشی منتشر کرد، که در آن آمده بود: «شواهدی درباره ضعف‌ های مدیریتی و رهبری و بدرفتاری با کارکنان» بخش زیر مدیریت مالی وجود دارد.

آسوشیتدپرس نوشت: در این گزارش آمده بود که مالی و مشاور ارشد سابقش «ماری استال» دیپلمات‌ هایی را که در دولت‌ های پیشین امریکا فعالیت کرده بودند، اذیت و مجازات می‌کردند. استال اوایل سال روان میلادی از وزارت خارجه امریکا رفت و مالی نیز اتهامات وارده را رد کرده است.

یادآوری می کنیم، که آمار استعفا و بیرون کردن مقام‌ها در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در مقایسه با دولت‌های پیشین بسیار بالاست؛ در تازه‌ترین مورد، «ریک پری» وزیر انرژی امریکا گفته که بزودی این وزارتخانه را ترک می‌کند؛ ترامپ «دن برویلت» معاون وزیر انرژی را به عنوان جانشین پری معرفی کرده است.

در هفته‌های اخیر وزارت خارجه امریکا نیز با سیل استعفا روبرو بوده است؛ هفته گذشته «مایکل مک‌ کینلی» مشاور ارشد وزیر خارجه امریکا در اعتراض به عدم پشتیبانی «مایک پمپئو» از مقام‌ های درگیر در «پرونده اوکراین» استعفا کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала