اردوغان از ادامۀ عملیات ارتش ترکیه برای سرکوب تروریست‌ها در سوریه خبر داد

© AFP 2023 / Kayhan Ozerاردوغان از ادامۀ عملیات ارتش ترکیه برای سرکوب تروریست‌ها در سوریه خبر داد
اردوغان از ادامۀ عملیات ارتش ترکیه برای سرکوب تروریست‌ها در سوریه خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که ترکیه از شروطی که از ابتدا بر آن اصرار می‌کرد، کوچکترین عدولی نکرده است.

جزئیات مهم گفتگوهای امریکا و ترکیه بالای سوریه - اسپوتنیک افغانستان
جزئیات مهم گفتگوهای امریکا و ترکیه بالای سوریه

وی گفت: «(توافق با امریکا) اگر اجرایی شود، چه بهتر، اگر نشد پس از پایان مهلت 120 ساعته به عملیات خود و به سرکوبی تروریست‌ها در سوریه ادامه می‌دهیم».

رئیس‌جمهور اردوغان می‌گوید: «انشاالله این بیرق پایین نخواهد آمد و صدای این اذان‌ها قطع نخواهد شد. این دولت پایدار خواهد ماند و این ملت همیشه آزادانه زندگی خواهد کرد».

پیش از این، رئیس‌جمهور اردوغان با معاون رئیس‌جمهور امریکا موافقت کردند که ترکیه 120 ساعت عملیات «چشمه صلح» را در سوریه متوقف می‌کند تا برای نیروهای دفاع خودی کُردهای سوریه فرصت داده شود که از سرحد دور شوند.

آما نیروهای «قسد» ادعا می‌کنند که پس از آتش‌‌بس ترکیه نیز به عملیات خود به شهرهای شمال سوریه ادامه داده است. رئیس‌جمهور ترکیه گزارش از ادامه عملیات در شمال سوریه را تکذیب کرد.

روز 9 اکتوبر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه موسوم به «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

*گروه ترویستی ممنوع در روسیه

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала