ترامپ از برگزاری نشست جی7 در تفرجگاه شخصی اش در میامی منصرف شد

© REUTERS / JONATHAN ERNSTترامپ از برگزاری نشست جی7 در تفرجگاه شخصی اش در میامی منصرف شد
ترامپ از برگزاری نشست جی7 در تفرجگاه شخصی اش در میامی منصرف شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا در واکنش به انتقاد دموکرات‌ها و رسانه های خبری از برگزاری نشست آتی جی‌7 در تفرجگاه ساحلی خود در میامی، اعلام کرد که از میزبانی این نشست در مکان مزبور منصرف شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در پی اعلام تصمیم دولت امریکا به برگزاری نشست کشورهای عضو جی‌7 در تفرجگاه ساحلی و شخصی دونالد ترامپ در میامی فلوریدا، سیل انتقاد دموکرات‌ها و اصحاب رسانه ها به سوی ترامپ سرازیر شد.

ترامپ نیز در واکنش به این انتقادها تصمیم خود را لغو و اعلام کرد که کاخ سفید در حال جستجو برای یافتن مکانی دیگر جهت برگزاری این نشست است و این احتمال وجود دارد که نشست سال 2020 جی‌هفت در کمپ دیوید- اقامتگاه رسمی دولت امریکا برای مقامات بلندپایه خارجی- برگزار شود.

گفتنی است که اعلام تصمیم ترامپ برای برگزاری نشست جی7 در میامی فلوریدا با انتقادهایی از سوی جمهوریخواهان از جمله فرماندار «بیل ولد» و «مارک سنفورد» نماینده پیشین امریکا روبرو شد که این تصمیم او را «فاسد» می‌خواندند.

دموکرات‌ها و ناظران حکومت در امریکا نیز این بحث را مطرح می‌کنند که کسب و کارهای خانوادگی و شخصی ترامپ به دلیل قبول حمایت از سازمان‌های سیاسی داخلی و مقامات خارجی به طور مرتب قانون اساسی امریکا به ویژه بند مربوط به مواجب و مقرری [رئیس‌جمهور] را نقض می‌کند.

مطابق این بند از قانون اساسی امریکا، رئیس‌جمهور این کشور ملزم است از پذیرفتن هدایا و یا وجوه پرداختی از سوی کشورهای خارجی، ایالات امریکا یا دولت فدرال خودداری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала