بزرگترین تمرینات نظامی شش کشور جهان در مرزهای افغانستان

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر بزرگترین تمرینات نظامی شش کشور جهان در مرزهای افغانستان
بزرگترین تمرینات نظامی شش کشور جهان در مرزهای افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آغاز تمرینات مشترک نظامی شش کشور (روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان) زیر نام «برادری شکست ناپذیر 2019» در نزدیکی مرزهای افغانستان.

به گزارش اسپوتنیک، فرمانده نیروهای نظامی منطقه مرکزی روسیه، الکساندر لاپین می گوید که امروز تمرینات مشترک بین المللی زیر نام «برادری شکست ناپذیر 2019» در خاک تاجیکستان، آغاز کردیم، این تمرینات به هدایت استراتژیک آسیای مرکزی در سال 2019، با حضور داشت شش کشور از جمله  روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان می باشد.
او افزود با توجه به وضعیت ناپایدار جهانی و اوضاع وخیم در افغانستان، اقدامات مشترک کشورهای شرکت کننده، این تمرینات نشانگر عزم رهبری کشورهای ما برای تأمین امنیت در منطقه بر مبنای قانونی است.
در این حال، عبدالخوشیم داورن گلوم زودا معاون وزیر دفاع تاجیکستان نیز به وضعیت بد امنیتی در آسیای میانه اشاره کرد و گفت: اوضاع همچنان دشوار است ، وخیم تر می شود. نگرانی های ویژه واقعیت تمرکز گروه های مسلح سازمان های تروریستی بین المللی است، این در حالی است که شهروندان دولت‌ ها ما، در شمال افغانستان در همسایه گی ما دست به ایجاد پایگاه و اردوگاه برای آموزش شبه نظامیان در ولایت‌های شمالی میزنند.

 تمرینات نظامی استراتژیک Center-2019 در روسیه آغازمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان
تمرینات نظامی استراتژیک Center-2019 در روسیه آغازشد

تمرینات «برادری شکست ناپذیر 2019» در دو مرحله برگزار می شود، در اولین مرحله توسط نیروهای مستقر سریع منطقه آسیای میانه ، عملیاتی ضد تروریستی برای از بین بردن و مسدود کردن گروه های رزمی و جدا سازی گروههای مسلح غیرقانونی معمولی انجام خواهد شد. 
در مرحله دوم نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی، عملیاتی را برای حفظ صلح در آسیای میانه انجام خواهند داد، که در این جمع کشورهای ارمنستان و بلاروس نیز اضافه خواهند شد، این تمرینات در 24 اکتبر برگزار می شود.
این تمرینات زیر نظر فرمانده نیروهای نظامی منطقه مرکزی روسیه، جنرال الکساندر لاپین برگزار خواهد شد، در کل بیش از 2 هزار نفر از نیروهای مسلح روسیه در این تمرینات حضور خواهند داشت از آن جمله بیش از 600 نفر با سلاح و تجهیزات نظامی، 20 هواپیما و هلیکوپتر شرکت خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала