موجودیت فرازمینی ها در جهان هستی رد شد

© Photo / PixabayAlien
Alien - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمند انگلیسی نظریه موجودیت بیگانگان در جهان هستی را رد نموده می گوید، بشریت می تواند یگانه موجود هوشمند در جهان هستی باشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه The Conversation باستان شناس نیکلاس لونریش از دانشگاه وان (انگلستان) اظهار داشت که بشریت می تواند تنها تمدن هوشمند  در جهان باشد.

به گفته این دانشمند ، بسیاری از دستاوردهای مهم تکاملی، از جمله هوش، فتوسنتز و نظریه چند سلولی، در تاریخ توسعه حیات وحش در ذات خود بی نظیر می باشند.

بعضی اوقات موجودات زنده متعلق به گروههای مختلف، ساختارهای آناتومیکی مشابهی از جمله چشم، پا و فک  دارند. همچنین یک شکل بدن ساده در حیوانات دریایی نیز مشاهده می‍شود.

آیا پیام موجودات فرازمینی خطرناک است؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا پیام موجودات فرازمینی خطرناک است؟

این همگرایی ویژگی ها تکامل همگرا نامیده می شود و در ارگانیسم هایی که در شرایط محیطی مشابه زندگی می کنند مشاهده می‌شود.

با این حال ، همگرایی ارگانهای پیچیده در موجودات زنده یک گروه - Eumetazoa یا موجودات چند سلولی واقعی رخ می دهد.

شامل این موجودات همه گونه های حیوانات با ساختار چند سلولی، تقارنی، اندام های هاضمه، عضلات و سیستم عصبی است.

 برای این گروه ، نمونه های زیادی از همگرایی شناخته شده است، اما ظاهر پیدایش یک بدن پیچیده منحصر به فرد بوده است. علاوه بر این ، در طول تکامل Eumetazoa ، اتفاقات دیگری نیز رخ داده که در این گروه تکرار نشده اند: مانند ساختمان ظاهری، اسکلت داخلی ، تولید مثل جنسی و رشد هوش.

 تغییرات عمده تکاملی در فواصل زمانی بزرگ رخ داده است. فتو سنتز 1.5 میلیارد سال پس از پیدایش زمین، چند سلولی های پیچیده، پس از 2.7 میلیارد سال، موجودات پیچیده پس از 4 میلیارد سال پدیدار شدند و هوش انسانی 4.5 میلیارد سال طول کشید تا بوجود آید. 

لانگریچ معتقد است که تعدادی از دستاوردهای تکاملی منحصر به فرد که منجر به ظهور انسان شده اند، می توانند به عنوان یک رشته از برنده های قرعه کشی در نظر گرفته شوند که احتمال واقعی آن بسیار کم است. اگر هر یک از گونه ها در تنها یک درصد موارد رخ دهند، هوش در تنها یک صد هزار میلیارد-م جهان سکونت دیده می شود. اگر جهان های مسکونی نادر هستند، پس بشریت تنها تمدن هوشمند در کهکشان راه شیری یا حتی در جهان مرئی است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала