دی ولت برتری تانک " آرماتا" روسی را نسبت به " تانک لئوپارد 2" آلمانی، تائید کرد

© AP Photo / Michael Sohn دی ولت برتری تانک " آرماتا" روسی را نسبت به " تانک لئوپارد 2" آلمانی، تائید کرد
 دی ولت برتری تانک  آرماتا روسی را نسبت به  تانک لئوپارد 2 آلمانی، تائید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تانک جدید روسی T-14 Armata با توپ 125 میلیمتری در تعدادی از شاخص ها در مقایسه با Leopard-2 آلمان برتری دارد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامهٔ آلمانی دی ولت می نویسد: تانک جدید روسی T-14 آرماتا با توپ 125 میلیمتری در تعدادی از شاخص ها در مقایسه با تانک لئوپارد-2 آلمان برتری دارد.

نویسنده این مقاله یادآور می شود، اکنون آلمان و فرانسه به طور مشترک یک تانک جنگی جدید را طراحی کرده اند که به جای تانک لئوپارد 2 و تانک لکلرک فرانسوی ساخته خواهد شد، با این حال ممکن است رویارویی رقابتی بین شرکت کنندگان در این پروژه شعله ور گردد.

اما به گفته مولف مقاله، مانع اصلی بر سر راه  این تانک جدید  تفنگ آن خوانده شده است.

شرکت تسلیحاتی Rheinmetall که تفنگ را برای  لئوپارد، تهیه می کند، اسلحه 130 میلیمتری تولید کرده که جای مدل 120 میلیمتری قبلی را خواهد گرفت.   

با این حال در ابتدای سال، کارخانه تسلیحاتی نکسستر فرانسوی در یکی از کنفرانس های حرفه ای اعلام کرد که آزمایشات تیراندازی از تفنگ با کالیبر 140 میلیمتری بنام «ترمیناتور» که بر روی تانک نصب است موفقانه آزمایش شده است.   

تانک روسی تغییردهنده دنیای تسلیحات - اسپوتنیک افغانستان
تانک روسی تغییردهنده دنیای تسلیحات

هر دو شرکت تولید اسلحه ادعا می کنند که سلاح های آنها برای پروژه مشترک آلمانی و فرانسوی مناسب است و "سیستم جنگی زمینی" نامیده می شود و باید تا سال 2023 به بهره برداری سپرده شود.

تانک روسی تانک آرماتا T14 با در نظر داشت سیستم های دفاعی فعال خود در مقایسه با از تانک آلمانی Leopard 2 یا تانک امریکایی M1 Abrams از قابلیت بیشتری برای بقا برخوردار است.

 تانک آلمانی لئوپارد-2 در دوران جنگ سرد توسط آلمان غربی به منظور تجهیز ارتش برای اولین بار در سال 1979 وارد خدمت شد. از این تانک ارتش کشور های مانند هلند، اتریش، ناروی، سوئدن، سوئیس، اسپانیا، دانمارک، یونان، فنلاند و سایر کشورها استفاده می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала