ترکیه از اعلام آتش بس در سوریه خبر داد

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه از اعلام آتش بس در سوریه خبر داد
ترکیه از اعلام آتش بس در سوریه خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از روزها عملیات ترکیه بالای کردهای سوریه، ترکیه در این کشور اعلام اتش بس کرد.

به گزارش اسپوتنیک، چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام  آتش بس کرده است اما در ادامه افزوده است که عملیات نظامی علیه کردها توقف نشده است و نیروهای ما همیشه آماده پاکسازی گروهای تروریستی خواهد بود.

وزیر خارجه ترکیه همچنان گفته است که روز گذشته امریکا برای ما گزارش داده است که تروریستان از مناطق مرزی با این کشور بطور کلی رفته اند، اما وی گفته است که است این به این معنی نیست که آنها بطور کلی نابود شده اند آنها گم نشده اند بلکه خود را پنهان کرده اند.

در عین حال دیداری‌ که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، و رجب طیب اردوغان، در شهر سوچی روسیه داشتند بر تعهد خود در برابر تامین امنیت و تمامی ارضی سوریه تاکید کردند، و از توافقنامه عدن نیز پشتیبانی کرده اند.

توافق ترکیه و امریکا روی آتش بس در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
توافق ترکیه و امریکا روی آتش بس در سوریه

اما در این توافقنامه عملیات تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگر کردکستان تا 30 کیلومتری این کشور پا برجا خواهد ماند.

در این تفاهم نامه همچنین آمده است که مسکو و انقره برای جلوگیری از ورود تروریست ها به مرزهای سوریه و ترکیه اقدامات لازم را انجام می دهند. علاوه بر این، روسیه و ترکیه توافق کردند که همکاری  مشترکی را برای نظارت بر اجرای تفاهم نامه درباره سوریه ایجاد کنند.

پیش از این مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا، در سفارت امریکا در آنکارا، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که پس از دیدار و  مذاکرات با رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، ترکیه عملیات نظامی اش را به هدف خروج نیروهای حزب کارگران کردستان، در سوریه به مدت 120 ساعت بع تعلیق در آورد.

یادآوری می‌کنیم که روز ۹ اکتوبر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید..

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала