ترامپ دستور لغو تمام تحریم‌ها علیه ترکیه را صادر کرد

© AFP 2023 / Mandel Ngan ترامپ دستور لغو تمام تحریم‌ها علیه ترکیه را صادر کرد
ترامپ دستور لغو تمام تحریم‌ها علیه ترکیه را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا از صدور فرمان لغو تحریم‌های وضع شده علیه ترکیه به دلیل عملیات «چشمه صلح» این کشور به شمال شرقی سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید اعلام کرد که دستور لغو تمام تحریم‌ها علیه ترکیه را صادر کرده است.

رئیس‌جمهور ترامپ در جمع از خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «در جریان پنج روز شما دیدید که آتش‌بس در مزر سوریه که در مورد آن صحبت می‌کردیم اجرا و خوب هم از آنچه که انتظار می‌رفت اجرا می‌شود. امروز صبح دولت ترکیه به دولت من طی گزارش اطلاع داد که آنها درگیری‌ها و حملات به سوریه را متوقف می‌کنند و یک آتش‌بس دایمی خواهد بود. من باور دارم که این آتش‌بس دوامدار خواهد بود».

آقای ترامپ گفت که به وزارت مالیه این کشور دستور داده است که کلیه تحریم‌های وضع شده علیه ترکیه در روز 14 اکتوبر به دلیل حمله این کشور به نیروهای کُرد متحد امریکا در شمال شرقی سوریه را لغو کند.

روز 9 اکتوبر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه موسوم به «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

*گروه ترویستی ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала