چینایی‌ها دلیل عقب‌نشینی امریکا از حمله به روسیه را نام بردند

© Sputnik / Ramil Sitdikovچینایی‌ها دلیل عقب‌نشینی امریکا از حمله به روسیه را نام بردند
چینایی‌ها دلیل عقب‌نشینی امریکا از حمله به روسیه را نام بردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های چینایی دلیل عقب نشینی ایالات متحده امریکا از حمله به روسیه را داشتن نیروهای هسته‌ای استراتژیک به دست روسیه نامیده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Sohu، این نشریه چینایی در مقالۀ جدید اش می‌نویسد که امریکا به دلیل داشتن نیروهای هسته‌ای استراتژیک روسیه، برنامه‌های حمله به این کشور را به عقب گذاشته است.

این نشریه می‌نویسد: در دنیای مدرن، اگر کشوری دارای نیروهای هسته‌ای استراتژیک باشد، آن گاه یک هژمون محسوب می‌شود و به همین دلیل به آنها «راز صلح» نیز می‌گویند.

«خطرناک‌ترین» کشتی جنگی روسیه از دید امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
«خطرناک‌ترین» کشتی جنگی روسیه از دید امریکا

نویسنده این مقاله اشاره می‌کند واشنگتن همچنان ترس از روسیه را دارد، با وجود فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کاهش چند برابری در بودجه دفاعی این کشور، نیروهای هسته‌ای استراتژیک روسیه هنوز هم در آمادگی کامل جنگی قرار دارند، که «امریکایی‌ها را مجبور می‌کند که بخار را دور نگه‌ دارند».

این نشریه یادآوری می‌کند که در سال 1991 میلادی روسیه 70 درصد از نیروهای استراتژیک هسته‌ای اتحاد جماهیر شوروی را دریافت کرد، بنابراین، همواره دارای وسایل زمینی، دریایی و هوایی برای انجام حملات استراتژیک می‌باشد. در این مقاله آمده است: « روسیه تنها کشور جهان علاوه بر امریکا می‌باشد که دارای چنین فرصت‌های است.

نویسنده این مقاله می‌نویسد که نقش اصلی در «سه‌گانه هسته‌ای» روسیه راکت‌های زمینی که از زمان جنگ سرد در آمادگی رزمی دائمی استند ایفا می‌کند.

مقاله می‌افزاید که تصمیم واشنگتن درباره خروج از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای از جمله راکت‌های میان‌برد، فشار استراتژیک شدیدی بر روسیه وارد کرد اما مسکو با رزمایش اخیر خود تحت عنوان «گروم 2019» به‌طور واضح به جهانیان نشان داد که نیروهای هسته‌ای استراتژیک طی سال های آینده امنیت روسیه را تامین خواهد نمود و «به این دلیل امریکا طی سال‌های نزدیک جرات نخواهد کرد حتی نگاه چپ به روسیه بکند».

رزمایش «گروم 2019» (تندر-2019) از روز 15 تا 17 اکتوبر با شرکت حدود 12 هزار نفر پرسنل نظامی، 213 پرتابگر، 105 فروند طیاره از جمله پنج فروند طیارۀ استراتژیک راکت‌انداز، تا 15 کشتی جنگی سطحی، پنج زیر دریایی و 310 واحد نظامی برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала