ادامه تظاهرات ضد دولتی در لبنان

© Sputnik / Zahraa El Amirادامه تظاهرات ضد دولتی در لبنان
ادامه تظاهرات ضد دولتی در لبنان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادامه تظاهرات ضد دولتی در لبنان کشور را فلج کرده ‌است.

به گزارش اسپوتنیک، در لبنان هشتمین روز است که تظاهرات گسترده برگزار میشود. بسیاری از ادارات دولتی، مکاتب، بانک‌ها در کشور بسته هستند . جاده‌های مهم مسدود شده است.

پیش از این شماری از مقامات دولتی لبنان استعفا داده بودند و نخست وزیر این کشور به هدف آرام کردن مردم طرحی را برای اصلاحات در مقیاس بزرگ اعلام كرد. تعداد معترضین پس از درخواست دیروز رئیس جمهور میشل عون برای گفتگو افزایش یافته است.

ادگار ملوف، نماینده مجلس لبنان به اسپوتنیک گفت:‌ «رئیس جمهور درهای گفتگو را به روی معترضین باز کرد. مبارزه با فساد در اولیت کاری دولت قرار دارد. در حال حاضر برای مقابله با این پدیده شوم ۴ قانون در مرحله تصویب است و نتایج این مبارزه به زودی احساس خواهد شد. سایر خواست‌های معترضین نیز بی‌توجه باقی نخواهند ماند، باید صبر کنیم.»

به گفته وی احزاب سیاسی به طور جدی بر روی خواست‌های مردم کار میکنند.

آقای ملوف افزود: «طی ۷۲ ساعت گفتگوی پر فشار، یک بسته کامل اصلاحات به تصویب رسید. این یک شاخص بسیار خوب است. علاوه بر این، اصلاحات توسط همه جناح‌های سیاسی دولت به تصویب رسیدند. ادامه تظاهرات و منجر به ایجاد خلاء سیاسی میشود و اوضاع اقتصادی بدتر میشود.»

تظاهرکنندگان گفتگو نمیخواهند، آنها خواستار استعفای دولت هستند

نما بدردین، فعال اجتماعی به اسپوتنیک گفت: «ما در حال مطالعه پیشنهاد رئیس جمهور لبنان هستیم. اکنون یک کمیته ویژه روی این موضوع کار میکند و در حال آماده کردن پاسخ به رئیس جمهور میباشد.»

یکی از فعالان در این مورد چنین اظهار نظر نمود: «ما خواستار انحلال فوری دولت هستیم. آنها باید پولی را که از سال ۱۹۹۰ تاکنون از دولت و ملت سرقت کرده‌اند، برگردانند. آنها باید مجازات شوند. انتخابات زودرس پارلمان باید برگزار شود. تا زمانیکه تمام خواست‌های برآورده نشوند ما جاده‌ها را ترک نخواهیم کرد.»

یادآوری میکنیم، هفته گذشته شورای وزیران لبنان افزایش مالیات بر استفاده از برنامه های کاربردی برای صحبت اینترنتی مانند واتس‌اپ و همچنین محصولات تنباکوی را تصویب کرد. مردم در اعتراض به این اقدام دولت دست به تظاهرات گسترده زدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала