تخلیه 5۰۰۰۰ نفر از خانه‌ خود درپی آتش‌سوزی کالیفرنیا

© Flickr / David Amslerتخلیه 5۰۰۰۰ نفر از خانه‌ خود درپی آتش‌سوزی کالیفرنیا
تخلیه 5۰۰۰۰ نفر از خانه‌ خود درپی آتش‌سوزی کالیفرنیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آتش‌سوزی در ایالت کالیفرنیا موجب شده مسئولان دست‌کم 5۰۰۰۰ نفر از ساکنان برخی مناطق در نزدیکی شهر لس‌آنجلس را تخلیه کنند.
Беспилотный летательный аппарат - اسپوتنیک افغانستان
در امریکا یک مرد به جرم فلمبرداری از آتش سوزی با پهپاد دادگاهی شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون ان بی سی، مسئولان پولیس در ایالت کالیفرنیا می‌گویند، به نزدیک به 5۰۰۰۰ نفر از ساکنان برخی مناطق در نزدیکی شهر «‌لس‌آنجلس» دستور داده‌اند به دلیل آتش‌سوزی خانه‌هایشان را ترک کنند.

به گفته این مسئولان، آتش سوزی ها در اثر وزش باد شدید و رطوبت کم ایجاد شده است. خاطرنشان می شود که این آتش سوزی در حال حاضر چندین ساختمان را در شهر لس آنجلس تخریب کرده است و وزش باد موجب سرایت دو آتش‌سوزی به محله‌های نزدیک منطقه «سانتا کلاریتا» شد.

این آتش سوزی در حدود 1.5 هزار هکتار را در بر می گیرد و تا اکنون اطلاعاتی درباره قربانیان این آتش سوزی در دست نیست.

این آتش‌سوزی بر اساس نام منطقه‌ای که از آن آغاز شده («جاده کریک کمپ») به «کمپ‌فایر» یا «آتش‌سوزی کمپ» شهرت پیدا کرد، اما تنها به آن منطقه محدود نماند.

ساعاتی پس از وقوع «کمپ‌فایر» آتش‌سوزی مهیب دیگری از جاده‌ای به نام «وولزی کانیون» در شهر «ونچورا» آغاز شد و به تأسی از نام منطقه به آتش «وولزی» معروف شد؛ در منطقه مجاور، حریق دیگری به نام «هیل» چند روز بعد آغاز شد.

این آتش‌سوزی‌ها میلیاردها دالر خسارت به جا گذاشتند.

یادآوری می کنیم، که وقوع آتش‌سوزی در مناطق ایالت کالیفرنیا به امر متداول در امریکا تبدیل شده. سال گذشته هم وقوع یک آتش‌سوزی مهیب در منطقه «بیوت» در شمال کالیفرنیا به مرگبارترین و مخرب‌ترین آتش‌سوزی تاریخ ایالت کالیفرنیا تبدیل شد و بیش از ۵۷ هزار هکتار را در بر گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала